Nie každá spoločnosť má nervy aj odvahu na to, aby jej produkty propagovala kontroverzná, drzá či nechutná reklama. Niektoré z nasledujúcich ukážok sa do časopisov či na bilbordy ani nedostali, iné sa po kritických reakciách spotrebiteľov museli stiahnuť z obehu.


Neprípustná kreatíva


Energizer. Na tínedžerov energiou nabité ružové plyšáky Duracellu zrejme nezaberajú, konkurenčný Energizer preto hľadal alternatívnu komunikáciu pre mladých ľudí. Nápad agentúry Zegers DDB z Čile však bol zamietnutý.



Neprípustná kreatíva


Ikea. Švédsky obchod s nábytkom nemá problém s vtipnou reklamou, nápad agentúry Leisch & Frei Zurich, ktorý mal vzbudiť pozornosť, však zamietol.



Neprípustná kreatíva


Bacardi. Na sporo odetých ľudí v reklame chodí už tradične najviac sťažností. V prípade reklamy na rum Bacardi, ktorý má

ešte lepšie skresľovať realitu ako pivo, kanadský orgán pre samoreguláciu etiky v tomto prípade dal za pravdu názorom, že reklama ponižuje ženy.



Neprípustná kreatíva


The Body Shop. Čínski

cenzori by si rozumeli s niektorými konzervatívnymi Američanmi. Plnoštíhlu vypchatú modelku pózujúcu pre obchod s kozmetikou zakázali napriek pozitívnemu posolstvu reklamy v oboch krajinách.



Neprípustná kreatíva


Hamlet Miniatures Cigars. Obrazné prirovnania môžu v reklame podporiť lepšie pochopenie posolstva. Niekedy však urazia. Reklama na malé cigary bola vo Veľkej Británii zakázaná.