Nie každá spoločnosť má nervy aj odvahu na to, aby jej produkty propagovala kontroverzná, drzá či nechutná reklama. Niektoré z nasledujúcich ukážok sa do časopisov či na bilbordy ani nedostali, iné sa po kritických reakciách spotrebiteľov museli stiahnuť z obehu.
Energizer. Na tínedžerov energiou nabité ružové plyšáky Duracellu zrejme nezaberajú, konkurenčný Energizer preto hľadal alternatívnu komunikáciu pre mladých ľudí. Nápad agentúry Zegers DDB z Čile však bol zamietnutý.
Ikea. Švédsky obchod s nábytkom nemá problém s vtipnou reklamou, nápad agentúry Leisch & Frei Zurich, ktorý mal vzbudiť pozornosť, však zamietol.
Bacardi. Na sporo odetých ľudí v reklame chodí už tradične najviac sťažností. V prípade reklamy na rum Bacardi, ktorý má
ešte lepšie skresľovať realitu ako pivo, kanadský orgán pre samoreguláciu etiky v tomto prípade dal za pravdu názorom, že reklama ponižuje ženy.
The Body Shop. Čínski
cenzori by si rozumeli s niektorými konzervatívnymi Američanmi. Plnoštíhlu vypchatú modelku pózujúcu pre obchod s kozmetikou zakázali napriek pozitívnemu posolstvu reklamy v oboch krajinách.
Hamlet Miniatures Cigars. Obrazné prirovnania môžu v reklame podporiť lepšie pochopenie posolstva. Niekedy však urazia. Reklama na malé cigary bola vo Veľkej Británii zakázaná.