Nemecká televízia začala cestujúcim vymývať mozog reklamou

skygo_600

Nemecký vysielateľ Sky Deutschland sa spolu s reklamnou agentúrou BBDO Germany pokúša reklamu sprostredkovať ľuďom priamo do ich lebiek.

Cestujúcim v hromadnej doprave v Mníchove a Aachene pustili cez špeciálny vysielač umiestnený na okne vlaku reklamu, v ktorej im odporúčali stiahnuť si aplikáciu Sky Go do smartfónov a následne sledovať streamované video.

Technológia sa na nemeckom trhu, kde Sky Deutschland celý projekt testoval, nestretla výhradne s pozitívnou reakciou na originálny nápad. Niektorí spotrebitelia ju označili za kontroverznú a vyčítajú jej napríklad, že porušuje ich práva na odpočinok.

Nový spôsob šírenia reklamného posolstva funguje na princípe prenosu zvuku do vnútorného ucha, pričom vibrácie sa dokážu dostať až priamo do lebky. Reklama sa tak ľuďom dostáva doslova do ich hláv.

Na podobnom princípe funguje aj audiovýstup na "okuliaroch" Google Glass.

Agentúra BBDO Germany na serveri BBC.co.uk tvrdí, že v testovacej fáze mala nová technológia umiestnená vo verejnej doprave pozitívne ohlasy. „Ak náš zákazník Sky Deutschland bude s projektom súhlasiť, začneme so šírením reklamy prostredníctvom nového média tak rýchlo, ako to bude možné,“ tvrdí.

Technológia by mohla umožniť zamerať sa na unavených a znudených cestujúcich. „Niektorí ľudia nemajú radi reklamu vo všeobecnosti. V tomto prípade ide naozaj o novú technológiu, ktorá by sa mohla využívať nielen v reklame, ale dokonca v hudbe, zábave a na šírenie informácií ako napríklad spravodajstvo či počasie,“ tvrdí reklamná agentúra.