Reklama na veštiace služby a pre dôchodkovú správcovskú spoločnosť Allianz boli v rozpore s etickým kódexom slovenskej reklamnej brandže. Na septembrovom stretnutí to skonštatovala Arbitrážna komisia samoregulačného orgánu Rada pre reklamu.
Spot firmy Teltex propagoval audiotexové služby veštenia, cena za hovor však nebola dostatočne odkomunikovaná. Inzerent totiž zverejnil sumu len krátko na začiatku spotu, telefónne čísla sa však objavili až na záver. Reklama tak podľa reklamnej komisie mohla zavádzať spotrebiteľa.
V rozpore s etikou bola aj reklama dôchodkovej správcovskej spoločnosti Allianz, ktorá sľubovala, že klienti nebudú musieť platiť žiadne poplatky “navyše“. Reklama tak mohla vzbudiť dojem, že oproti iným spoločnostiam sa v Allianzi neplatia bežné poplatky.
Komisia naopak nevyhovela sťažovateľovi, ktorému sa nepáčilo označenie 4G operátora T-Com pre vysokorýchlostný internet. Inzerenti si môžu v tomto prípade označiť svoje produkty podľa vlastnej vôle.
Neopodstatnené výhrady zazneli aj voči reklame pre žuvačky Winterfresh, v ktorej gorila prehltne človeka. Reklama mala byť “nevkusná, urážlivá a poburujúca.,“ podľa komisie však bola nadsázka dostatočne rozoznateľná. (tc, podľa TS)