Printová a billboardová reklamná kampaň „Flexi účet Extra“ Všeobecnej úverovej banky je v rozpore s ustanoveniami Etického kódexu Rady pre reklamu (RPR). Uzniesla sa na tom Arbitrážna komisia (AK) RPR na svojom piatom tohtoročnom zasadnutí.
Predmetná reklamná kampaň podľa rozhodnutia komisie nevenovala dostatočnú pozornosť komunikácii podmienok zvýhodnených úrokových sadzieb Flexi účtu Extra. Informácie o produkte uvedené na nosičoch neuvádzajú a zamlčujú podstatné skutočnosti a parametre účtu, ktoré sú pre spotrebiteľa pri danom produkte relevantné, uvádza sa v rozhodnutí.
Ako neetickú posúdila AK RPR aj printovú reklamu na plastové okná spoločnosti Incon uverejnenú v časopise Dom a byt vydavateľstva Antar. Komisia sa uzniesla, že predmetná inzercia pôsobila ako redakčný článok, nebola dostatočne odlíšená a pre priemerného prijímateľa nebola rozoznateľná ako reklama.
Arbitrážna komisia zamietla podnet fyzickej osoby, ktorý sa týkal nadrozmernej billboardovej reklamy s nápisom „Hlavné mesto piva“ umiestnenej na obchodnom dome na námestí v Topoľčanoch, zadávateľa Pivovary Topvar. Reklama je podľa sťažovateľa nevhodne umiestnená a degraduje a uráža samotné mesto.
Podľa AK RPR ide o reklamu, ktorá neobsahuje žiadne vizuálne prezentácie, ktoré by nabádali maloletých k pitiu piva alebo iného alkoholu. Billboard navyše podľa stanoviska AK RPR môže svojim sloganom skôr naznačovať, že Topoľčany sú strediskom výroby tejto značky piva, čo samotné mesto a ani jeho obyvateľov nemôže uraziť alebo ohroziť.
Všetky rozhodnutia AK RPR vybavené ukážkami a diskusnými fórami v sekcii Reklama > Kontroverzné reklamy.