Nesúhlas vyslovila verejnosť aj s najnovšou kampaňou záložne, ktorá zobrazuje ženské telo bez súvisu s produktom.
„Modelka je v reklame vyobrazená len za účelom pritiahnutia pozornosti ako sexuálna atrakcia, čo nepovažujeme za prípustné. Takéto opakované správanie zadávateľa, v podobe reklamy, ktorú nemožno považovať za v súlade s etickými pravidlami, ohrozuje dobré meno reklamy ako takej a znižuje dôveru v reklamu ako službu spotrebiteľom,“ vysvetľuje komisia.
Zdroj: Rada pre reklamu
So sťažnosťou na Radu sa obrátila aj fyzická osoba, ktorej sa nepozdával televízny spot ľudového operátora Juro. Sťažovateľka poukazuje na dej reklamy, v ktorom muž klope na okno domu a vyzýva ženu, aby mu otvorila. Ignoruje jej odmietavý postoj a vykopne dvere, čím sa za použitia násilia dostane do príbytku napriek tomu, že žena vyjadrila svoj nesúhlas.
Rada podnet na spot Telekomu nevyhodnotila ako opodstatnený a reklamu označila za etickú. Kampaň má byť postavená na zdôraznení „ľudovosti“, čomu zadávateľ primerane prispôsobil aj výrazové prostriedky, prostredie a dej reklamy, uvádza regulátor.
Na Rade sa „ocitol“ aj televízny spot konkurenčného FunFónu od Orange Slovensko. Sťažovateľka namietala, že v reklame je zobrazené nešetrné zaobchádzanie so svišťom v podobe jeho vytiahnutia z nory. Rada námietky neuznala a reklamu označila nálepkou „etická“.
V poriadku je aj televízny spot „Mimoriadny výpredaj pôžičiek“ zadávateľa Poštová banka. Sťažovateľ poukazoval na zobrazenie rýchlej jazdy autom v obci, ktorá môže byť nebezpečná a ohrozujúca život, pričom v reklame je prezentová ako „frajerina“. Rada tieto námietky neuznala.
Rada zaevidovala aj sťažnosť na bilbordovú kampaň „Doplatky za lieky na recepty“ zadávateľa Eflek, ktorý propaguje lekáren Košická. Reklama mala byť klamlivá, lebo promovala najnižšie doplatky na lieky. Zadávateľ však tvrdenie z obdobia kampane doložil prieskumom a komisia reklamu odobrila. Sťažovateľ navyše nedodal dôkaz, že by liek v inej lekárni kúpil lacnejšie.
Etický bol aj internetový banner a webová stránka zadávateľa M7 Group, ktorý poskytuje služby Skylink. Podľa podnetu je claim z kampane „U Skylinku kompletné vybavenie vrátane inštalácie získate za 1 €“ zavádzajúci a ponuka neplatí pre všetkých zákazníkov, ale len nových. Rada konštatovala, že sa nedomnieva, že by z textu reklamy zákazník mohol automaticky očakávať, že ponuka platí pre všetkých. Na detailné informácie o ponuke odkazuje linka na web vo vizuáli.