Úspešná mobilná aplikácia Telekom Pusa operátora Slovak Telekom ku kampani od agentúry MUW Saatchi & Saatchi Vyber si mňa vznikla síce iba pre slovenský trh, no až tak pôvodná nie je. Ako upozornili Mediálne.sk čitatelia, takmer identická aplikácia bola zverejnená už v roku 2010 pre francúzsku hudobnú skupinu Cassius k jej skladbe I love you so.
Appka vychádza z hudobného klipu, v ktorom bol už pred dvomi rokmi použitý nápad pre TV spot Telekomu – mladí ľudia si kladú pred ústa mobilný telefón s videom rôznych úst, ktoré spievajú text piesne.
Súvisiace aplikácie pre Cassius aj Telekom obsahujú výber rôznych pier, ktoré spievajú text – ľudí má appka zabaviť tým, že si telefón – rovnako ako v klipe – dajú pred ústa.
Podobnosť nie je iba v nápade, ale aj v spracovaní – v aplikácii sú neónové pery, ústa černocha s kovovými zubami, časť tváre fúzatého muža či pery s takmer identickým rúžom.
Screenshoty z aplikácie Slovak Telekomu
Screenshoty z aplikácie skupiny Cassius
„O existencii spomínaného klipu, samozrejme, vieme, v tomto prípade poslúžil ako referencia na vývoj vlastnej aplikácie a kreatívnej kampane založenej na aktuálnom trende výrazného nástupu smartfónov,“ uviedol k podobnosti hovorca Slovak Telekomu Tomáš Palovský.
Pôvodná správa vydaná 26.3.2012
Telekom pusa je najsťahovanejšia bezplatná appka v AppStore
Najsťahovanejšiu bezplatnú aplikáciu v slovenskom AppStore má v súčasnosti (k pondelku 26. marca) Slovak Telekom. Na prvej priečke sa umiestnila appka Telekom Pusa, ktorá vychádza z aktuálnej kampane Vyber si mňa, komunikujúcej ponuku smartfónov.
V reklame skupina mladých ľudí spieva pesničku s claimom Vyber si mňa – pred ústa si účinkujúci dávajú smartfón s pohybujúcimi sa perami v rôznych „motívoch“.
Aplikácia dokáže presne to isté – po výbere „pusy“ začnú ústa spievať pesničku zo spotu. Používateľ môže prepínať medzi mužským a ženským hlasom a následne by si mal telefón rovnako ako v spote podržať pred ústami. „Uvidíš, že svojho vyvoleného (vyvolenú), rozosmeješ a potešíš,“ opisuje Telekom význam aplikácie v jej popise.
Aplikácia je dostupná okrem iOS zariadení aj pre mobilné zariadenia so systémom Android, v obchode Google Play však na top pozíciách na rozdiel od AppStoru nefiguruje.
Ako doplnil Slovak Telekom, z aplikácie sa stiahli od jej uvedenia minulý týždeň "rádovo tisíce" z oboch verzií. Operátor appku komunikuje iba online cez Facebook stránku Telekomu a prostredníctvom mobilnej verzie webu spoločnosti. Hovorca Slovak Telekomu Tomáš Palovský pre Mediálne.sk dodal, že Telekom Pusa "bola vytvorená pre slovenský trh, hoci podľa štatistík si ju sťahujú aj ľudia zo zahraničia."
Aplikácia nemá obchodný rozmer, stiahnuť si ju môže každý a v aplikácii nie sú ďalšie odkazy na ponuku Telekomu. Appka tak spotrebiteľov v prvom rade udrží dlhšie pri značke.
Cieľom kampane Vyber si mňa je komunikovať širokú ponuku smartfónov „za najlepšiu cenu na trhu“. Kampaň vytvorila dvorná agentúra Slovak Telekomu MUW Saatchi & Saatchi.
Pieseň pochádza od hudobného štúdia CMH, spot režíroval maďarský režisér Sándor Bisztray. Kampaň je okrem televízie nasadená aj v printoch, rádiách, na vonkajších médiách a online.