Nadšenci nákupov majú dôvod na radosť. Aupark Bratislava dnes otvára rozšírenie nákupného centra, ktoré sa bezpochyby radí medzi najočakávanejšie udalosti sezóny. Otvorenie sprevádza špeciálny nákupný sviatok Wau Days, ktorý od štvrtka do nedele prinesie okrem lákavých zliav aj bohatý program.

Rozšírenie petržalského nákupného centra prináša väčší komfort pre návštevníkov vrátane nových obchodných jednotiek a zároveň udržateľné riešenia v spojení s ekologickými aj dizajnovými inováciami. Jednou z nich je aj zelená fasáda, ktorá je najväčším projektom tohto druhu nielen na Slovensku, ale aj v Česku.

Rozšírenie Auparku zahŕňa 9 999 m² hrubej podlažnej plochy, z čoho 7 756 m² je určených na obchodné jednotky. V novej prístavbe predstavujú svoje najmodernejšie predajne na Slovensku viaceré obľúbené módne značky, ktoré na štedrej ploche ponúkajú viac miesta na prezentáciu kolekcií a dizajnové prvky interiéru.

„Obnovila sa tiež časť existujúcich priestorov Auparku, čo umožnilo viacerým etablovaným nájomníkom rozšíriť svoje prevádzky alebo sa presunúť na lepšie pozície v rámci centra,“ uvádza Veronika Košická, generálna manažérka Auparku.

Vlajkové predajne Zara a Reserved

Do nových priestorov sa presúva značka Zara, ktorá vo svojej najväčšej predajni na Slovensku s plochou viac ako 3 860 m² predstavuje svoj najinovatívnejší koncept obchodu vybavený najefektívnejšími technológiami. K službám dostupným cez aplikáciu značky patrí rezervácia skúšobnej kabínky, vyzdvihnutie online objednávok v predajni do dvoch hodín od objednania a možnosť vyhľadávania produktov v obchode. Pripravená je aj zóna pre samoobslužné pokladne.

Interiér rozšírenia nákupného centra Aupark Bratislava.
Zdroj: Aupark
Interiér rozšírenia nákupného centra Aupark Bratislava.
Interiér rozšírenia nákupného centra Aupark Bratislava.
Zdroj: Aupark
Interiér rozšírenia nákupného centra Aupark Bratislava.

Značka Reserved otvorila v novej časti svoj najmodernejší typ predajne s rozlohou 2 400 m². Prevádzka bude využívať najnovšie technológie nielen pri spracovaní tovaru v predajni, ale aj pri zabezpečení jej efektívneho chodu. Vďaka spolupráci s partnerom Ekocharita je možné odovzdať v predajni použité oblečenie a doplnky.

Plochu svojej predajne v Auparku výrazne rozšíril aj švédsky odevný gigant H&M. Do nových predajní sa dostanú návštevníci plynulo z centrálnej pasáže centra.

Novinkami žije celé nákupné centrum

Pôvodné povrchové parkovacie plochy pre návštevníkov, ktoré sa nachádzali na mieste aktuálnej stavby, sa presunuli do podzemia. Nachádza sa v ňom 79 nových parkovacích miest s LED navigačným systémom, ktoré sú prepojené s existujúcimi parkovacími plochami. V novej časti centra sa nachádzajú aj nové eskalátory a výťahy vo vnútri jednotlivých obchodov. Vyšší komfort pocítia aj chodci vďaka novému vstupu do rozšírenej časti, ktorý je bližšie k zastávkam MHD.

Filmoví fanúšikovia sa môžu čoskoro tešiť na nový prémiový koncept kinosál Cinema City, aj s rozšírenými službami občerstvenia. „Tešíme sa, že budeme môcť našim zákazníkom priniesť v blízkej dobe nový koncept, vďaka ktorému budú môcť rozšíriť svoj zážitok z návštevy kina,“ dodáva Lenka Tichá, marketingová manažérka Cinema City. Aupark Bratislava bude v zmenách pokračovať aj v budúcom roku.

Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií. Unikátna zelená fasáda je najväčšou v rámci Slovenska aj Česka.
Zdroj: Aupark
Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií. Unikátna zelená fasáda je najväčšou v rámci Slovenska aj Česka.

Unikátna zelená fasáda

Rozšírenie Auparku je unikátne aj vďaka zelenej fasáde, ktorá je najväčšou realizáciou svojho druhu v rámci Slovenska aj Česka. Myšlienka vznikla s cieľom podporiť biodiverzitu v tesnej blízkosti Auparku aj mestskej diaľnice.

Architekti skombinovali prírodné prvky a moderné materiály, pričom znovu využili oceľ a sklo z pôvodnej fasády. S plochou viac ako 600 m² a 35 000 rastlinami rôznych druhov vychádza fasáda z konceptu prepojenia prírody s architektúrou.

Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií. Unikátna zelená fasáda je najväčšou v rámci Slovenska aj Česka.
Zdroj: Aupark
Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií. Unikátna zelená fasáda je najväčšou v rámci Slovenska aj Česka.

„Tím investorov s hlavným architektom vytvorili stavbu pre novú klimatickou dobu. Jej nádherná zelená fasáda nielen ohromne chladí budovu a jej okolie, ale tiež čistí vzduch a radikálne znižuje hlučnosť,“ spresňuje Libor Musil, zakladateľ LIKO-S.

Zelená fasáda prinesie mnoho pozitívnych účinkov na okolie – ročne zachytí približne 1050 kg CO2 a zlepší mikroklímu v okolí budovy. V lete zníži prestup tepla, čím pomôže ochladzovať budovu a zníži potrebu využívania klimatizácie. Zavlažovanie zlepší vlhkosť vzduchu, prispeje k príjemnejšiemu prostrediu pre návštevníkov a poskytne útočisko pre hmyz. Fasáda tiež absorbuje hluk a zníži jeho prestup do vnútorných priestorov. Na zeleň nadviaže aj vedľajší chodník, na ktorom vyrastie „lúka“ tak, aby chodník splynul so zelenou fasádou.

Zeleň je napojená na automatický zavlažovací systém, ktorý využíva vodu zo studne z Dunaja. Svoj plný potenciál dosiahne do dvoch rokov, keď sa rozrastie koreňový systém a rastliny sa stabilizujú. Aby sa živá stena zachovala v čo najlepšej kvalite, bude podstupovať pravidelnú údržbu minimálne dvakrát ročne.

Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií. Unikátna zelená fasáda je najväčšou v rámci Slovenska aj Česka.
Zdroj: Aupark
Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií. Unikátna zelená fasáda je najväčšou v rámci Slovenska aj Česka.

Aupark Bratislava bude prínosy fasády merať v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou a profesorom Bielekom. Meranie bude zahŕňať zlepšenie tepelnej pohody, meranie povrchových teplôt a hluku, úspory na energiách a analýzu kvality ovzdušia.

Dôraz na znovu-využitie materiálov

Dizajn nového rozšírenia navrhol architekt Juraj Jančina, ktorý sa podieľal aj na výstavbe pôvodného Auparku. Práce sa začali na jar roku 2023 vybúraním povrchového parkoviska a hlavná fáza výstavby odštartovala v auguste 2023. Celý projekt bol dokončený na jeseň 2024.

Ide už o štvrtú etapu rozšírenia Auparku, ktorý prešiel od svojho otvorenia v roku 2001 viacerými fázami. Prvá etapa zahŕňala samotné nákupné centrum, druhá fáza priniesla aj kiná a v rámci tretej etapy sa postavila kancelárska veža Aupark Tower. Aktuálna, štvrtá fáza tak prináša najvýraznejšie rozšírenie nákupných možností od otvorenia.

Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií.
Zdroj: Aupark
Expanzia Auparku Bratislava prináša vlajkové predajne obľúbených značiek aj mnoho inovácií.

„Cieľom výstavby bolo maximálne recyklovať a opätovne využiť všetky dostupné materiály. Napríklad, pôvodná presklená fasáda sa rozobrala a jej časti sa vyžili v novej fasáde. Toto riešenie nielen znížilo náklady, ale aj pomohlo minimalizovať uhlíkovú stopu. Opätovne sa využilo aj pôvodné osvetlenie pri vstupe, niektoré zariadenia a vonkajšia dlažba,“ hovorí Michal Smolák, development manažér Aupark Bratislava. Zo staveniska sa tiež vytriedilo 13-tisíc ton zeminy, ktoré sa využili pre iný projekt na západnom Slovensku. Práce sa dotkli aj úprav pôvodnej fasády Auparku, ktorá podstúpila repas.

Nová budova je vybavená špičkovými technológiami na riadenie vzduchotechniky, chladenia a optimalizáciu energetickej spotreby. K energetickej efektivite prispieva fotovoltická elektráreň s výkonom 150 kWp na streche budovy. Aupark tiež získal energetický certifikát s hodnotu A pre celkovú spotrebu energie a A0+ pre primárnu spotrebu energie.

Rozšírenie Auparku predstavuje inovatívny prístup k modernému nakupovaniu, ktorý spája komfort s ohľadom na životné prostredie. Skupina Wood & Company plánuje pokračovať v ekologických projektoch aj naďalej, pričom hlavným cieľom je udržateľnosť a zlepšovanie zákazníckej skúsenosti.

Eurovea
Neprehliadnite

Dočkalo sa aj Slovensko: Hebe otvára prvú predajňu, plánuje už otvorenie ďalšej

Hlavná železničná stanica v Bratislave.
Neprehliadnite

Presunie sa hlavná stanica do Stupavy? Minister objasňuje, či rýchlovlaky zastavia v Bratislave

Bývalý obchodný dom Prior a hotel Kyjev na Kamennom námestí v Bratislave.
Neprehliadnite

Bude z Hotela Kyjev skanzen? Ministerstvo kultúry ani po roku nerozhodlo o jeho budúcnosti

Električková trať v Petržalke by mala byť dokončená v roku 2025.
Neprehliadnite

Petržalská električka naberá na obrátkach: Vallo sľubuje skoré dokončenie, kedy bude realitou?

Výstavba projektu Vydrica v bratislavskom podhradí napreduje podľa plánu.
Neprehliadnite

Najluxusnejšia časť Bratislavy sa otvára: Prejdite sa Vydricou a nazrite do bytov za milión eur

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave
Neprehliadnite

Bratislava nevie roky dokončiť električku v Petržalke. A púšťa sa do nového dopravného projektu

Harbour Park
Neprehliadnite

Megaprojekt za miliardu, ktorý navždy zmení tvár Bratislavy. Po mrakodrapoch sa bude stavať...

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Na Slovensko prichádza nemecký gigant. Zákazníci sa na nákupnú horúčku môžu tešiť už budúci rok