Pri rozdelení kategórií propagovaných produktov hotovostné pôžičky v roku 2015 medziročne poklesli, naopak zadávatelia reklám na spotrebné úvery potvrdili niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend zvyšovania reklamných rozpočtov dvojciferným tempom.

Najviac do reklám na úvery investovali VÚB Banka a Poštová banka

Vývoj reklamných výdavkov 2012 - 2015 - za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom Zdroj: TNS Slovakia

Vývoj výdavkov v priebehu jednotlivých období roka ukazuje, že najviac inzerovali poskytovatelia úverov a pôžičiek pred Vianocami, najmenej v letných mesiacoch a na začiatku roka.

Najviac do reklám na úvery investovali VÚB Banka a Poštová banka

Vývoj reklamných výdavkov v roku 2015 - za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom Zdroj: TNS Slovakia

V mediamixe kampaní s náskokom dominovala televízia, ktorej patrilo 93 percent výdavkov. Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 79 658 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín.

Inzercia v printe pokryla 567 inzertných strán. Z takmer 6 630 vonkajších plôch pripadli takmer dve tretiny (62%) na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 5 563 spotov.

Hodnota reklamy na produkty spotrebných úverov a hotovostných pôžičiek dosiahla podľa monitoringu odvíjajúceho sa od oficiálnych cenníkov viac ako 80,5 milióna eur. Z toho 78 percent pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 22 percent na propagáciu pôžičiek v hotovosti.

Na päť najväčších zadávateľov v segmente Spotrebné úvery pripadajú takmer tri štvrtiny (74 %) celkových reklamných výdavkov v tomto segmente. Banky na čele rebríčka majú na celkových výdavkov podobný podiel. Tesný náskok má na špici VÚB Banka, po ktorej nasledovali Poštová banka a Slovenská sporiteľňa.

Najviac do reklám na úvery investovali VÚB Banka a Poštová banka

Rozdelenie reklamných výdavkov v roku 2015 po mediatypoch - za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom Zdroj: TNS Slovakia

Pri hotovostných pôžičkách pripadlo na top 5 zadávateľov necelých 97 percent celkových výdavkov na reklamu v tomto segmente. Najviac reklamných výdavkov mal zo zadávateľov Home Credit.