Pri rozdelení kategórií propagovaných produktov hotovostné pôžičky v roku 2015 medziročne poklesli, naopak zadávatelia reklám na spotrebné úvery potvrdili niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend zvyšovania reklamných rozpočtov dvojciferným tempom.
Vývoj reklamných výdavkov 2012 - 2015 - za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom Zdroj: TNS Slovakia
Vývoj výdavkov v priebehu jednotlivých období roka ukazuje, že najviac inzerovali poskytovatelia úverov a pôžičiek pred Vianocami, najmenej v letných mesiacoch a na začiatku roka.
Vývoj reklamných výdavkov v roku 2015 - za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom Zdroj: TNS Slovakia
V mediamixe kampaní s náskokom dominovala televízia, ktorej patrilo 93 percent výdavkov. Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 79 658 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín.
Inzercia v printe pokryla 567 inzertných strán. Z takmer 6 630 vonkajších plôch pripadli takmer dve tretiny (62%) na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 5 563 spotov.
Hodnota reklamy na produkty spotrebných úverov a hotovostných pôžičiek dosiahla podľa monitoringu odvíjajúceho sa od oficiálnych cenníkov viac ako 80,5 milióna eur. Z toho 78 percent pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 22 percent na propagáciu pôžičiek v hotovosti.
Na päť najväčších zadávateľov v segmente Spotrebné úvery pripadajú takmer tri štvrtiny (74 %) celkových reklamných výdavkov v tomto segmente. Banky na čele rebríčka majú na celkových výdavkov podobný podiel. Tesný náskok má na špici VÚB Banka, po ktorej nasledovali Poštová banka a Slovenská sporiteľňa.
Rozdelenie reklamných výdavkov v roku 2015 po mediatypoch - za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom Zdroj: TNS Slovakia
Pri hotovostných pôžičkách pripadlo na top 5 zadávateľov necelých 97 percent celkových výdavkov na reklamu v tomto segmente. Najviac reklamných výdavkov mal zo zadávateľov Home Credit.