Verejnosť mohla za najsexistickejšie reklamy hlasovať od polovice októbra. Počet nominovaných neprekonal rekord z minulého roka, kedy sa hlasovalo spomedzi 112 reklám. Verejnosť tentoraz udelila dokopy 20 491 hlasov, rozdalo ich 1 677 ľudí, čo je, naopak, viac ako vlani.

Najviac negatívnych reakcií, vyše 600, získala Ľudová strana naše Slovensko. Od odborníkov zaznelo, že okrem obsahu komunikácie strany ako takej mohol rezonovať aj použitý jazyk. Ten pritom naznačuje, že so ženami sa môže zaobchádzať, ako muži chcú.

Najsexistickejšie reklamy roka sú známe. Anticena patrí aj kotlebovcom

Strana s vizuálom s predsedom Marianom Kotlebom hlásila, že najkrajšie sú Slovenky. Od verejnosti si vyslúžila anticenu Zdroj: Facebook.com

Druhý najvyšší počet hlasov (580) dostala Mobilná autoumyvárka, ktorá ponúkala „Kompletku za dvacku“. Pomyselná bronzová priečka v rámci anticien patrí bratislavskej reštaurácii Jump street s viac ako 500 hlasmi.

Jump Street si zvolila komunikáciu, v ktorej zobrazuje ženu a muža v maske býka s hedlajnom „Za večeru v Jump Street ti oblíže všetky prsty“ a „Láska ide cez žalúdok“.

Najsexistickejšie reklamy roka sú známe. Anticena patrí aj kotlebovcom

Autoumyvárka v hlasovaní verejnosti svojou reklamou negatívne zaujala Zdroj: Facebook.com

Najsexistickejšie reklamy roka sú známe. Anticena patrí aj kotlebovcom

Jump Street pozýva do reštaurácie vizuálmi so ženou v spodnej bielizni a mužom s maskou býka Zdroj: Facebook.com

Odborníci udelili tri „kixy“

Odborná porota udelila v rámci aktuálneho ročníka Sexistického kixu tri anticeny, a to rovnocenne, teda bez poradia.

Jedna putovala

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa