Najlukratívnejší reklamný čas na ČT počas olympiády bude stáť štvrť milióna korún

Česká televize zinkasuje za najatraktívnejší reklamný brejk počas nadchádzajúcej zimnej olympiády 250-tisíc českých korún (9600 eur). ČT už predala viac ako dve tretiny reklamného priestoru, píše portál Lidovky.cz.

Inzerenti zaplatia najviac za odvysielanie reklamy počas hokejových zápasov. Štvrť milióna korún stojí 30-sekundový spot počas zápasu domácej reprezentácie s Ruskom a tiež počas finálových zápasov v nedeľu 28. februára. Naopak najlacnejšie sú prenosy vysielané medzi polnocou a šiestou ráno. Reklamu pre ČT predáva spoločnosť Media Master.

Podľa hovorcu ČT Ladislava Štichu je olympijský reklamný priestor celkovo o niečo lacnejší ako pri predchádzajúcej zimnej olympiáde v Turíne. Môže za to časový posun vo Vancouveri.

Cenník reklamy počas olympiády zverejnila minulý týždeň aj Slovenská televízia. Za štandardný 30-sekundový spot počas hokejových zápasov so slovenskou reprezentáciou na Dvojke zaplatia zadávatelia 600 eur. V prípade powerbreaku, čiže reklamy uprostred zápasu, sa cena vyšplhá na tisíc eur a sponzoring jedného zápasu stojí 1 800 eur. Mimo hokeja si Dvojka stanovila olympijský prime-time medzi 18:00 a 22:00, kedy za jednu reklamu pýta 400 eur. Viac informácií o vysielaní olympiády na STV.

Olympiáda patrí v televíziách k najlukratívnejším vysielacím časom. Vôbec najdrahšie reklamné brejky sa však vysielajú počas finálového zápasu americkej národnej futbalovej ligy Super Bowl. Hoci sa tento rok nevyhol šetreniu, jeden zo 62 spotov stojí od 2,5 do 2,8 milióna dolárov. V roku 2009 inzerenti nakupovali reklamy aj za tri milióny dolárov. Viac informácií.