VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – DECEMBER 2016


Hodnotenie: 6,84 / 10 bodov
Zadávateľ: Popradský čaj (BOP a.s.)
Agentúra: Zaraguza Digital

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Nadrozmerné bubliny

Najlepšia kampaň bola tentoraz vyšitá na deke

Zdroj: Ikea

Hodnotenie: 6,58 / 10 bodov
Zadávateľ: Ikea 
Agentúra: Kaspen Jung v. Matt


3. miesto

Rodina sa počíta

Hodnotenie: 6,55 / 10 bodov
Zadávateľ: Úsmev ako dar
Agentúra: Respect APP


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)

ODBORNÁ POROTA VEREJNOSŤ AGENTÚRY SPOLU
Rozprávková deka - Popradský čaj 8,20 4,58 5,00 6,84
Nadrozmerné bubliny -  Ikea 7,40 6,68 4,00 6,58
Rodina sa počíta -  Úsmev ako dar 7,00 5,21 - 6,55
Centofka na Vianoce -  Funfón 6,20 4,37 5,00 5,59
Uplatnite sa radšej na Slovensku -  Svet zdravia 5,25 6,26 - 5,50
Q2 #untaggable -  Audi 5,40 4,74 4,00 4,99
Fantasta -  Nay 5,40 4,58 4,00 4,96
Vianočný Zlatý Bažant '93 -  Zlatý Bažant 5,60 5,68 2,00 4,89
Darčekáreň -  Bory Mall 4,80 4,53 3,00 4,39
Good Idea Stimulátor -  Creative Department 4,80 4,53 2,00 4,19
Vyber si -  Platforma MVRO 4,44 4,11 3,00 4,06
Pozn. v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. 

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Lukáš Bonk, ktorý vyhral štvrťročné digitálne predplatné TRENDU. 

Nápad dať program rozprávok na deku

Baliarne obchodu Poprad tieto Vianoce kázali spotrebiteľom zaliezť pod deku, piť čaj a pozerať televíziu. Samozrejme, nebolo to až natoľko explicitné, ako by sa mohlo zdať. Pre značku Popradský čaj v spolupráci s reklamnou agentúrou Zaraguza firma predstavila reklamnú kampaň, ktorá v decembri zvíťazila v Kampani mesiaca.

Komunikácia bola postavená na insighte, že slovenské Vianoce sú rozprávkové, čo je všeobecná pravda. Množstvo slovenských domácnosti si nevie predstaviť sviatky bez pozerania klasík ako Mrázik, Perinbaba alebo Tri oriešky pre Popolušku. A tak agentúra prišla s nápadom, že rozprávkový vianočný program vyšije na deky, ktoré rozdá spotrebiteľom. Nebolo to však až také jednoduché. Deky sa totiž nedali kúpiť a verejnosť ich mohla získať len ako výhru v súťaži na Facebooku.

Najlepšia kampaň bola tentoraz vyšitá na deke

Zdroj: Zaraguza

„Takmer všetci trávime Vianoce pred televíziou sledovaním našich obľúbených príbehov. Rozmýšľali sme, ako fanúšikom sledovanie rozprávok ešte viac spríjemniť, nech ich nemusia hľadať v televíznom programe či na internete. A naopak, chceli sme, aby mali v rukách len Popradský čaj. A tak vznikla Rozprávková deka, ktorá je mash-up teplej prikrývky a televízneho programu,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk ideamaker & senior copywriter zo Zaraguzy Jaroslav Vígh.

Cieľ Popradského čaju bol jasný, značka chcela potešiť ľudí a ukázať, že ich čaj rozumie nielen im, ale celkovo Vianociam. Kampaň prebiehala vo forme jedného promovaného videa na Facebooku a trvala týždeň - nezhltla teda žiadny veľkolepý rozpočet.

Ľudia mali podľa tvorcovskej agentúry značný záujem o deky a dopyt násobne prevýšil ponuku, čoho malo byť dôkazom takmer 3-tisíc súťažných komentárov pod príspevkom. Video celkovo videlo viac ako 80-tisíc používateľov, má takmer 7-tisíc reakcií, z čoho zdieľania sa vyšplhali na číslo osemsto.

„Sme radi, že sa nápad klientovi natoľko páčil, že ho odsúhlasil asi za tri minúty. Vtedy sme však ešte netušili, že produkcia deky bude taká náročná. Ukázalo sa, že nie je úplne jednoduché vyšiť štvordňový televízny program na deku takých rozmerov. Nakoniec však všetko dobre dopadlo a podarilo sa nám ideu zhmotniť,“ dodáva J. Vígh.

Mediálne.sk oslovilo agentúru Zaraguza so žiadosťou o komplexný rozhovor ku Kampani mesiaca, tá to z dôvodu nedostatočnej časovej kapacity odmietla.