Na druhom mieste zostala značka Google, ktorej hodnota stúpla o 11 percent na viac ako 133 miliárd dolárov. Tretie miesto si udržala Coca-Cola napriek poklesu hodnoty o sedem percent na 73,1 miliardy dolárov. Na päty jej ale šliape značka Microsoft, ktorej hodnota sa zvýšila o osem percent na 72,8 miliardy dolárov.
Nemecká značka Volkswagen sa v rebríčku prepadla z 35. miesta na 40. priečku, jej hodnota sa znížila o deväť percent na 11,4 miliardy dolárov. Volkswagen je najväčšou automobilkou v Európe. Zápasí však s negatívnymi dôsledkami škandálu okolo manipulácie s testami emisií.
10 najcennejších značiek sveta | |||
Poradie | Značka | Hodnota značky (2016,v miliardách dolárov) | Medziročný zmena hodnoty (%) |
1 | Apple | 178,12 | 5 |
2 | 133,25 | 11 | |
3 | Coca-Cola | 73,1 | -7 |
4 | Microsoft | 72,8 | 8 |
5 | Toyota | 53,58 | 9 |
6 | IBM | 52,5 | -19 |
7 | Samsung | 51,81 | 14 |
8 | Amazon | 50,34 | 33 |
9 | Mercedes-Benz | 43,49 | 18 |
10 | GE | 43,13 | 2 |
Zdroj: Interbrand |
Spoločnosť Interbrand do výpočtu hodnoty značiek zahŕňa napríklad finančné výsledky produktov a služieb ponúkaných pod danú značkou či vplyv značky na zákazníka. Hodnotou značiek sa zaoberá tiež výskumná firma BrandZ, v ktorej rebríčku bol tento rok Apple na vedúcej pozíciu vystriedaný Googlom, upozornila agentúra DPA.