Na druhom mieste zostala značka Google, ktorej hodnota stúpla o 11 percent na viac ako 133 miliárd dolárov. Tretie miesto si udržala Coca-Cola napriek poklesu hodnoty o sedem percent na 73,1 miliardy dolárov. Na päty jej ale šliape značka Microsoft, ktorej hodnota sa zvýšila o osem percent na 72,8 miliardy dolárov.

Nemecká značka Volkswagen sa v rebríčku prepadla z 35. miesta na 40. priečku, jej hodnota sa znížila o deväť percent na 11,4 miliardy dolárov. Volkswagen je najväčšou automobilkou v Európe. Zápasí však s negatívnymi dôsledkami škandálu okolo manipulácie s testami emisií.

10 najcennejších značiek sveta
Poradie Značka Hodnota značky (2016,v miliardách dolárov) Medziročný zmena hodnoty (%)
1 Apple 178,12 5
2 Google 133,25 11
3 Coca-Cola 73,1 -7
4 Microsoft 72,8 8
5 Toyota 53,58 9
6 IBM 52,5 -19
7 Samsung 51,81 14
8 Amazon 50,34 33
9 Mercedes-Benz 43,49 18
10 GE 43,13 2
Zdroj: Interbrand

Spoločnosť Interbrand do výpočtu hodnoty značiek zahŕňa napríklad finančné výsledky produktov a služieb ponúkaných pod danú značkou či vplyv značky na zákazníka. Hodnotou značiek sa zaoberá tiež výskumná firma BrandZ, v ktorej rebríčku bol tento rok Apple na vedúcej pozíciu vystriedaný Googlom, upozornila agentúra DPA.