VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – NOVEMBER 2017
Mreža vs. Mriežka
Zdroj: This is Locco
Hodnotenie: 6,68 / 10 bodov
Zadávateľ: Nadácia otvorenej spoločnosti
Agentúra: This is Locco
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Šťastné a veselé, Slovensko!
Hodnotenie: 6,28/ 10 bodov
Zadávateľ: Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
3. miesto
Vianočná kampaň
Hodnotenie: 5,02 / 10 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
Odborná porota | Agentúry | Verejnosť | Spolu | |
Mreža vs. Mriežka – Nadácia otvorenej spoločnosti | 7,00 | 7,50 | 4,92 | 6,68 |
Šťastné a Veselé Slovensko – Zlatý Bažant | 6,25 | 6,50 | 6,17 | 6,28 |
Vianočná kampaň – Coop Jednota | 5,50 | 3,00 | 5,58 | 5,02 |
Voňavé, chrumkavé, mňam – Kaufland | 6,30 | 2,00 | 3,75 | 4,95 |
Splátkový festival – Quatro | 6,50 | 2,00 | 2,58 | 4,82 |
Hľadáme accounta – This is Locco | 5,25 | 2,50 | 2,75 | 4,20 |
Malí experti na hračky – Tesco | 4,50 | 4,00 | 3,42 | 4,18 |
Týždňovka – Tesco Mobile | 4,00 | 4,00 | 3,83 | 3,97 |
Zahviezdi so Zrebným a Frlajsom – VÚB banka | 3,75 | 4,00 | 3,00 | 3,65 |
Vianočná slivková Kofola – Kofola | 3,75 | 3,00 | 3,30 | 3,51 |
Pôžička na čokoľvek – Slovenská sporiteľňa | 3,75 | 2,50 | 2,50 | 3,25 |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Frederiku Kulfanovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
Mreža vs. Mriežka
Nadácia otvorenej spoločnosti si v kampani pripomenula Nežnú revolúciu. Tému týkajúcu sa 17. novembra a slobody postavila na trende chválenkárstva, ktorý je veľakrát spájaný so správaním používateľov na sociálnych sieťach. Ústredným motívom bolo postavenie vecí, ktoré ľudia dávajú za mriežku (hashtag) do kontrastu s tým, že v totalitnom režime by za ne skončili za mrežami.
V teasingovej kampani okrem printu v denníkoch Pravda, Sme a Denník N do kampane zapojila aj známe osobnosti, ktoré si deň pred 17. novembrom „zavreli“ profily na Facebooku. Nadácia všetko odhalila až v deň Nežnej revolúcie a predstavila svoju Mrežu vs. Mriežku.
Do kampane sa zapojila napríklad speváčka Jana Kirschner, skupina Billy Barman a mnohí ďalší influenceri, ktorí sa snažili masám ľudí pripomenúť, akú hodnotu má sloboda.
Zdroj: This is Locco
Zdroj: This is Locco
Súčašťou kampane bol aj instagramový profil, ktorý targetoval obľúbené „chvastačské“ hashtagy #dnescestujem, #dnescitam, #dnespocuvam, #dnesnosim. V profile Nadácia otvorenej spoločnosti predstavila skutočné príbehy disidentov, ktorí za svoje cestovanie či hudbu a oblečenie skončili za mrežami. Profil navyše automaticky komentoval fotky používateľov s danými hashtagmi a pripomínal im, že pred 1989 by si tieto veci vychutnať nemohli a navyše by boli stíhaní.
„Bude to znieť ako klišé, ale inšpiráciou pri kampani bolo pre nás bežné dianie okolo nás. Spoločnosť, kultúra, technológie, skrátka život. A prečo chválenkárstvo? Jednoducho preto, že je to novodobý fenomén na sociálnych sieťach, ktorý krásne kontrastuje možnosti dnešnej doby s tou totalitnou,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk kreatívny riaditeľ z agentúry This is Locco Juraj Kováč.
Zdroj: This is Locco
Ako ďalej dodáva, súčasťou kampane bola možnosť, v rámci ktorej si ľudia mohli vytvoriť aj vlastné zamriežkované profilové či cover fotografie. „Ľudia si ich vytvorili stovky. Na Instagrame sa nám zároveň podarilo spustiť diskusiu a zaujímavý engagement cez influencerov, vďaka ktorým sme oslovili široké spektrum ľudí,“ uvádza.
Kampaň z dielne agentúry This is Locco bežala od 16. novembra a trvala do začiatku decembra. Nasadená bola v printe a na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.
Rok 2017 bol pre nás turbulentný
O tom, ako sa pripravujú kampane pre Nadáciu otvorenej spoločnosti, hovorí creative director z agentúry This is Locco Juraj Kováč
Zdroj: This is Locco
Ako dlho pripravujete kampane pre Nadáciu otvorenej spoločnosti?
Toto je naša prvá spoločná kampaň, pripravovať sme ju začali v júni toho roku.
Prečo podľa vás kampaň zvíťazila spomedzi ostatných prác v Kampani mesiaca?
Myslím si, že zarezonovala hlavne kvôli aktuálnosti témy, jasnému spracovaniu insightu a idei, ktorá fungovala na prvú ako v printe, tak v ostatných médiách.
Aký je Nadácia otvorenej spoločnosti klient?
Výborný, inak by sme nemali takú dobrú kampaň :)
Čo vás inšpiruje, prípadne je motiváciou pri príprave kampaní pre Nadáciu?
Kampane pre neziskové organizácie celkovo sú vždy pre agentúru obrovskou príležitosťou ukázať, ako vie s minimálnymi prostriedkami vytvoriť zaujímavú kreatívu, ktorá zarezonuje. Navyše zväčša ide o celospoločenské témy.
A čo další klienti? Aký bol rok 2017?
Turbulentný. Okrem personálnych zmien sme získali viacero významných klientov a udržali našich dlhodobých. Všetko sme však zastabilizovali a momentálne máme pripravený silný tím hladný po kvalitnej práci.
Čo považujete za najväčší úspech v agentúre za uplynulý rok?
Práve stabilizáciu celej agentúry, počas ktorej sa nám aj nadaľej podarilo podávať klientom kvalitné výstupy.
Ktorá kampaň bola pre vás v roku 2017 najlepšia?
We're Superhumans pre Channel 4 alebo Pedigree child replacement program.
Čo naopak považujete za najväčší reklamný prešľap v roku 2017?
Facebook Explore feed. (smiech)
Ako vyzerá predvianočný čas u vás v agentúre?
Balenie darčekov, stretávanie s klientmi a predvianočné deadliny.
Na čo sa najviac tešíte v budúcom roku?
Na obdobie medzi januárom a decembrom :)
Čo by ste chceli odkázať našim čitateľom?
Užite si pekné sviatky bez zlčníkových záchvatov.