VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – NOVEMBER 2017

Mreža vs. Mriežka

Mreža vs. mriežka. Ako mladým nápadito pripomenúť význam Nežnej revolúcie

Zdroj: This is Locco


Hodnotenie: 6,68 / 10 bodov 
Zadávateľ: Nadácia otvorenej spoločnosti
Agentúra: This is Locco

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Šťastné a veselé, Slovensko!

Hodnotenie: 6,28/ 10 bodov
Zadávateľ: Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett


3. miesto

Vianočná kampaň

Hodnotenie: 5,02 / 10 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)

Odborná porota Agentúry Verejnosť Spolu
Mreža vs. Mriežka – Nadácia otvorenej spoločnosti 7,00 7,50 4,92 6,68
Šťastné a Veselé Slovensko – Zlatý Bažant 6,25 6,50 6,17 6,28
Vianočná kampaň – Coop Jednota 5,50 3,00 5,58 5,02
Voňavé, chrumkavé, mňam – Kaufland 6,30 2,00 3,75 4,95
Splátkový festival – Quatro 6,50 2,00 2,58 4,82
Hľadáme accounta – This is Locco 5,25 2,50 2,75 4,20
Malí experti na hračky – Tesco 4,50 4,00 3,42 4,18
Týždňovka – Tesco Mobile 4,00 4,00 3,83 3,97
Zahviezdi so Zrebným a Frlajsom – VÚB banka 3,75 4,00 3,00 3,65
Vianočná slivková Kofola – Kofola 3,75 3,00 3,30 3,51
Pôžička na čokoľvek – Slovenská sporiteľňa 3,75 2,50 2,50 3,25
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Frederiku Kulfanovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU. 

Mreža vs. Mriežka

Nadácia otvorenej spoločnosti si v kampani pripomenula Nežnú revolúciu. Tému týkajúcu sa 17. novembra a slobody postavila na trende chválenkárstva, ktorý je veľakrát spájaný so správaním používateľov na sociálnych sieťach. Ústredným motívom bolo postavenie vecí, ktoré ľudia dávajú za mriežku (hashtag) do kontrastu s tým, že v totalitnom režime by za ne skončili za mrežami. 

V teasingovej kampani okrem printu v denníkoch Pravda, Sme a Denník N do kampane zapojila aj známe osobnosti, ktoré si deň pred 17. novembrom „zavreli“ profily na Facebooku. Nadácia všetko odhalila až v deň Nežnej revolúcie a predstavila svoju Mrežu vs. Mriežku.

Do kampane sa zapojila napríklad speváčka Jana Kirschner, skupina Billy Barman a mnohí ďalší influenceri, ktorí sa snažili masám ľudí pripomenúť, akú hodnotu má sloboda.

Mreža vs. mriežka. Ako mladým nápadito pripomenúť význam Nežnej revolúcie

Zdroj: This is Locco

Mreža vs. mriežka. Ako mladým nápadito pripomenúť význam Nežnej revolúcie

Zdroj: This is Locco

Súčašťou kampane bol aj instagramový profil, ktorý targetoval obľúbené „chvastačské“ hashtagy #dnescestujem, #dnescitam, #dnespocuvam, #dnesnosim. V profile Nadácia otvorenej spoločnosti predstavila skutočné príbehy disidentov, ktorí za svoje cestovanie či hudbu a oblečenie skončili za mrežami. Profil navyše automaticky komentoval fotky používateľov s danými hashtagmi a pripomínal im, že pred 1989 by si tieto veci vychutnať nemohli a navyše by boli stíhaní.

„Bude to znieť ako klišé, ale inšpiráciou pri kampani bolo pre nás bežné dianie okolo nás. Spoločnosť, kultúra, technológie, skrátka život. A prečo chválenkárstvo? Jednoducho preto, že je to novodobý fenomén na sociálnych sieťach, ktorý krásne kontrastuje možnosti dnešnej doby s tou totalitnou,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk kreatívny riaditeľ z agentúry This is Locco Juraj Kováč.

Mreža vs. mriežka. Ako mladým nápadito pripomenúť význam Nežnej revolúcie

Zdroj: This is Locco

Ako ďalej dodáva, súčasťou kampane bola možnosť, v rámci ktorej si ľudia mohli vytvoriť aj vlastné zamriežkované profilové či cover fotografie. „Ľudia si ich vytvorili stovky. Na Instagrame sa nám zároveň podarilo spustiť diskusiu a zaujímavý engagement cez influencerov, vďaka ktorým sme oslovili široké spektrum ľudí,“ uvádza.

Kampaň z dielne agentúry This is Locco bežala od 16. novembra a trvala do začiatku decembra. Nasadená bola v printe a na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

Rok 2017 bol pre nás turbulentný

O tom, ako sa pripravujú kampane pre Nadáciu otvorenej spoločnosti, hovorí creative director z agentúry This is Locco Juraj Kováč

Mreža vs. mriežka. Ako mladým nápadito pripomenúť význam Nežnej revolúcie

Zdroj: This is Locco

Ako dlho pripravujete kampane pre Nadáciu otvorenej spoločnosti? 

Toto je naša prvá spoločná kampaň, pripravovať sme ju začali v júni toho roku.

Prečo podľa vás kampaň zvíťazila spomedzi ostatných prác v Kampani mesiaca?

Myslím si, že zarezonovala hlavne kvôli aktuálnosti témy, jasnému spracovaniu insightu a idei, ktorá fungovala na prvú ako v printe, tak v ostatných médiách.

Aký je Nadácia otvorenej spoločnosti klient? 

Výborný, inak by sme nemali takú dobrú kampaň :)

Čo vás inšpiruje, prípadne je motiváciou pri príprave kampaní pre Nadáciu?

Kampane pre neziskové organizácie celkovo sú vždy pre agentúru obrovskou príležitosťou ukázať, ako vie s minimálnymi prostriedkami vytvoriť zaujímavú kreatívu, ktorá zarezonuje. Navyše zväčša ide o celospoločenské témy.

A čo další klienti? Aký bol rok 2017?

Turbulentný. Okrem personálnych zmien sme získali viacero významných klientov a udržali našich dlhodobých. Všetko sme však zastabilizovali a momentálne máme pripravený silný tím hladný po kvalitnej práci.

Čo považujete za najväčší úspech v agentúre za uplynulý rok?

Práve stabilizáciu celej agentúry, počas ktorej sa nám aj nadaľej podarilo podávať klientom kvalitné výstupy.

Ktorá kampaň bola pre vás v roku 2017 najlepšia?

We're Superhumans pre Channel 4 alebo Pedigree child replacement program.

Čo naopak považujete za najväčší reklamný prešľap v roku 2017?

Facebook Explore feed. (smiech)

Ako vyzerá predvianočný čas u vás v agentúre?

Balenie darčekov, stretávanie s klientmi a predvianočné deadliny.

Na čo sa najviac tešíte v budúcom roku?

Na obdobie medzi januárom a decembrom :)

Čo by ste chceli odkázať našim čitateľom?

Užite si pekné sviatky bez zlčníkových záchvatov.