Na Slovensku rovnako ako v Nemecku, Rakúsku, vo Švajčiarsku, Francúzsku,  v Česku, Maďarsku, Litve a v severských krajinách bude zodpovedná za mediálne plánovanie a nákup médií agentúra Wavemaker zo skupiny Group M (WPP).  Informoval o tom portál Adweek.com.

Ďalšia agentúra z tejto skupiny, Mindshare má byť aktívna na poľskom trhu. Spolupráca sa začne od januára 2019. Mondelēz si ponechal agentúru Dentsu Aegis Network, ktorá predtým spravovala celý európsky rozpočet, iba vo Veľkej Británii, v Írsku, Španielsku, Portugalsku, Taliansku a Grécku.

Už skôr vymenila firmu agentúru Carat na trhoch Severnej Ameriky za agentúru Spark Foundry, ktorá si zachovala trhy aj na Blízkom východe a v Latinskej Amerike. K nim pribudla aj Čína a juhovýchodná Ázia.

Ako uviedli zástupcovia agentúry Wavemaker Slovakia, podľa informácií, ktoré dostali, si klient neželá, aby poskytovali akékoľvek doplňujúce informácie médiám. 

Mondelēz rozdeľoval rozpočet, novú mediálku si vybral aj na Slovensku

„Pozreli sme sa na naše mediálne investície, aby sme sa zaoberali niektorými kľúčovými zmenami v odvetví, ako je programatické nakupovanie, transparentnosť, eCommerce a lepšie vybavili našu spoločnosť do budúcnosti,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Mondelēz.

Mondelēz je jedným z najväčších inzerentov na svete. V marci medzinárodná poradenská spoločnosť R3 odhadla, že spoločnosť každoročne investuje približne 1 až 1,5 miliardy dolárov do platených médií v rámci svojho portfólia značiek. Potravinársky výrobca patrí aj na Slovensku k najväčším zadávateľom reklamy. Televízia je preň stále médiom s najvyšším podielom investícií.

K najznámejším značkám Mondelēzu patrí čokoláda Milka, Cadbury, Toblerone, sušienky Oreo a LU, alebo žuvačky Trident. Do portfólia produktov na slovenskom trhu patria aj značky BeBe Dobré ráno, Brumík, Fidorka, Figaro, Halls, Kolonáda, Miňonky, TUC či Zlaté.

Group M si tento týždeň pripísal aj ďalšie veľké víťazstvo. Jej agentúra MediaCom sa stala víťazom globálneho tendra, ktorý vyhlásil americký potravinársky koncern Mars ešte v januári. Stala sa jej jediným poskytovateľom služieb na nákup a plánovanie médií. Agentúra to potvrdila prostredníctvom sociálnej siete Twitter.

Okrem MediaComu využíval Mars služby aj ďalších agentúr ako Starcom a Zenith (Publicis) a tiež OMD (Omnicom). Informoval o tom portál Horizont.net.

Do portfólia spoločnosti Mars patria znaťky Mars, Twix, Orbit, Snickers, M&M, Skittles, Pedigree, Whiskas.

Mondelēz rozdeľoval rozpočet, novú mediálku si vybral aj na Slovensku