V súčasnosti dosahujú investície do inzercie na webe a v mobiloch približne štvrtinový podiel. Podľa portálu AdAge.com o zamýšľanom posilňovaní digitálnej stratégie informoval prezident spoločnosti pre Severnú Ameriku Mark Clouse na zasadnutí Consumer Analyst Group.
„Digitálne programovanie ukázalo, že dokáže zdvojnásobiť návratnosť investícií (ROI) oproti tradičnej televíznej reklame,“ dodal M. Clouse.
Monitorované reklamné výdavky spoločnosti Mondelēz v Spojených štátoch za rok 2012 dosiahli podľa agentúry Kantar Media 198,7 milióna dolárov.
Výrobca sušienok Oreo a žuvačiek Trident bol obzvlášť agresívny na sociálnej sieti Twitter. Ako príklad digitálneho úspechu spoločnosti poukázal M. Clouse na značku Oreo. Predaj sušienok Oreo rástol dvojciferne dva roky po sebe, v Severnej Amerike generoval v minulom roku na tržbách viac než miliardu dolárov.
Značka rovnako tvrdí, že je číslom jeden medzi potravinárskymi značkami na Facebooku s viac ako 35 miliónmi fanúšikov. Modrá sociálna sieť vlani ocenila svojím Studio Awards kampaň Oreo Daily Twist ako najlepšiu kampaň spomedzi tých, ktoré sa objavili v uplynulom roku. Informoval o tom portál m-journal.cz.
V roku, keď najpopulárnejšia sušienka na svete oslávila sté narodeniny, boli každý deň publikované príspevky vzťahujúce sa ku konkrétnej udalosti či dátumu, vždy bola však symbolika vyjadrená pomocou sušienok Oreo. Kampaň bola ocenená aj v kreatívnej súťaži Clio Awards a na festivale Cannes Lion.
Spoločnosť začala uplatňovať rovnakú stratégiu aj pre svoje ďalšie značky. Napríklad pri žuvačkách Trident, ktoré v posledných rokoch strácali v porovnaní s ostatnými.
Už v roku 2013 značka presunula investície z televíznej na mobilnú a online reklamu. Zmena v stratégii podľa Clouseho pomohla Tridentu v druhej polovici roka v raste o dva body.
Niektoré z digitálnych kampaní Mondelēzu sa, samozrejme, tiež spoliehajú aspoň na nejakú podporu televízie. Oreo Twitter giveway bol napríklad doplnený televíznou reklamou, ktorá bežala počas Grammy Awards.
Ostatné potravinárske firmy tiež zaznamenali významný nárast výdavkov do digitálnej reklamy. Napríklad spoločnosť General Mills, ktorá je u nás známa značkami jogurtov Yoplait, alebo zmrzlinou Häagen-Dazs, zvýšila svoj rozpočet na online reklamu z ôsmich percent v roku 2008 na 17 percent vo fiškálnom roku 2013. Spoločnosť však stále smeruje 79 percent svojich marketingových výdavkov do televízií, uvádza ďalej AdAge.com.
„Využívanie digitálnych médií sme výrazne zvýšili a očakávame, že tento trend bude pokračovať,“ poznamenal počas prezentácie generálny riaditeľ Ken Powell.