O úmysle zjednotiť trojicu obchodných reťazcov Terno, Moja Samoška a Hypernova pod spoločnú značku hovoril ich nový majiteľ vo februári v čase, keď oznámil kapitálový vstup do skupiny. Zámer aktuálne spoločnosť Terno real estate, ktorú kontroluje firma Sandberg Capital bývalého partnera J&T Martina Fedora, realizuje.
Voľba nového jednotného brandu pre reťazce v porfóliu napokon logicky padla na najsilnejšiu značku, ktorú nesú supermarkety Terno nachádzajúce sa najmä v Bratislave. „Značka Terno má vysoký potenciál zastrešiť rôzne veľkostné koncepty, na ktorých aktuálne pracujeme. Plánujeme ju ďalej budovať a rozvíjať,“ hovorí marketingová riaditeľka Terno real estate Anna Buzinkay.
Postupný rebranding predajní by mal odštartovať v letnom období po tom, ako formálne spojenie všetkých troch reťazcov pod jednu strechu schváli Protimonopolný úrad. „Máme ambiciózny plán, nakoľko chceme v krátkom čase revitalizovať veľké množstvo predaní – postupne celú sieť,“ avizuje riaditeľka nákupu a predaja Terno real estate Zuzana Cseriová.
Prvou viditeľnou zmenou značky Terno je nové logo. Terno ho mení po druhý raz v relatívne krátkom čase. Doterajší červeno-biely motív s čiernym pozadím začal reťazec používať po tom, ako kontrolu nad ním prevzal v roku 2013 exmanažér J&T Michal Holík. Predtým Terno „svietilo“ na zeleno. Časť zákazníkov Terna dodnes používa plastové vernostné karty so starším logom v zelených farbách.
Zdroj: Terno real estate
V čase ohlásenia zmien v brandingu otvára Terno novú predajňu v Trnave. Dosiaľ mala skupina zastúpenie v tomto krajskom meste len prostredníctvom menšej samoobsluhy Moja Samoška. Podľa A. Buzinkay je trnavské Terno ladené ešte v existujúcom koncepte, súčasťou nového sa stane spolu s ostatnými prevádzkami.
Spoločne s bratislavskými prevádzkami a predajňami v Pezinku, Trenčíne a Banskej Bystrici sa Terno približuje k tridsiatke predajní. Najviac ich má v rámci skupiny reťazec Moja Samoška. Po škrtnutí väčšiny prevádzok v nej zostala deviatka Hypernov, v ktorých by sa mala zmenšiť predajná plocha.
Reťazce okolo skupiny Terno nezažívali v ostatnom období najlepšie časy. Z regálov sa začal vytrácať tovar, biznisu chýbali peniaze. Upadajúce siete dostali začiatkom roka po zmene majiteľa finančnú injekciu. Len do rozvoja predajní by malo smerovať 25 miliónov eur. Ďalšie desiatky miliónov by mali ísť na kapitálové posilnenie finančne podvýživeného biznisu. Viaznuce zásobovanie sa však podľa stavu v obchodoch dodnes nevyriešilo.
Vývoj loga Terna Zdroj: Trend.sk