Módna značka Gap sa zbavuje celebrít vyzýva ľudí ku kreativite

Odevná spoločnosť Gap rozbieha jesennú marketingovú kampaň, ktorá jej má pomôcť zvýšiť klesajúci predaj.

Módna značka sľubuje zákazníkom úplne iný štýl reklamy, než na aký sú zvyknutí, píše server MediaPost.

 

Zatiaľ čo v minulosti spolupracoval Gap predovšetkým s najznámejšími celebritami ako Forest Whitaker, Sarah Jessica Parker, Lucy Liu, Madonna, Claudia Schiffer či Selma Blair, nová kampaň bude menej hviezdna a viac pre ľudí.

Módna značka Gap sa zbavuje celebrít vyzýva ľudí ku kreativite


Jeden z vizuálov, ktorý bude použitý na kampaň The Gap.

Tvárami jesennej kolekcie od hlavného návrhára značky Patricka Robinsona budú DJ Leigh Lezark, vydavateľka Cecilia Dean, blogger Scott Schuman, herečka Liv Tyler a ďalších 15 osobností. Ich čiernobiele fotografie s headlineom "Create your own Gap" vyzývajú ľudí, aby boli kreatívni a vytvorili si vlastní štýl.

„Na tejto kampani sa nám páči, že hovorí veľmi priamo o sebavyjadrení a individualite,“ cituje server AdAge Ivy Ross, marketingovú viceprezidentku módnej značky.

Reklama od newyorskej agentúry Laird + Partners sa v septembri a októbri objaví v módnych časopisoch Vogue, Vanity Fair, Elle, Harper's Bazaar a InStyle, v novinách The New York Times a The New York Post, na billboardoch, na autobusoch a online.

Reklamná kampaň nie je v spoločnosti jedinou novinkou, Gap prešiel v posledných mesiacoch aj sériou zmien v manažmente. Novou stratégiou sa snaží zmierniť nepriaznivé dopady spomaľujúcej sa výkonnosti, ktoré pociťuje už štyri roky. Zatiaľ sa mu však príliš nedarí, v júli opäť vykázal 6-percentný pokles predaja.

 

 

 

 

Na zákazníkov sa pri tvorbe reklamnej kampane obracia čoraz viac odevných spoločností. Dámska spodná bielizeň Wonderbra odhalila tento týždeň billboard poskladaný z obrázkov poprsí zákazníčok, športová značka Nike necháva na svojich zákazníkov dizajnovanie tenisiek. Rovnaká stratégia funguje aj v iných odvetviach. Nová kampaň vlasovej kozmetiky Sunsilk od Unileveru je postavená na osobných výpovediach žien a Samsung hľadá do novej reklamy neznámych hudobníkov a skladateľov.