Spoločnosť Microsoft, ktorá vlani prebrala divíziu výroby mobilných telefónov Nokia, ohlasuje prvý strategický krok. V marketingových kampaniach pred vianočnými sviatkami chce nadobro skoncovať s používaním značiek Nokia a Windows Phone, ktoré sa tak stanú minulosťou. Vyplýva to z interného dokumentu, ku ktorému sa dostal server Verge.com.

„V rámci nášho postupného prechodu sa vzdáme značky výrobcu (Nokia) vo všetkých referenciách na produkty počas vianočnej kampane,“ píše sa v dokumente. Zmena sa týka aj loga Windows Phone, ktoré nahradí nová skrátená značka Windows. Namiesto značky Nokia sa bude prezentovať len Lumia.

Microsoft definitívne pochová značku Nokia

Logo Windows Zdroj: neowin.net

Maličkosti ako font písma 

Zjednodušenie marketingovej komunikácie si americký gigant vyskúšal nedávno pri prezentácii mobilného telefónu Lumia 930, kde Windows Phone ani Nokiu nespomínal vôbec, pri reklame na nový HTC One M8 sa spomína operačný systém len pod názvom Windows (bez Phone).

Microsoft zmení pri reklame na Lumiu aj takú maličkosť ako je font písma – pre perfekcionistov sa vzdá fontu Pure, ktorý používala Nokia a začne používať jednotný korporátny font americkej značky Segoe.

Vzdať sa populárneho brandu Nokia bola podmienkou uzavretia zmluvy. Konkrétne sa Microsoft zaviazal, že od kompletizácie transakcie tak urobí do 18 mesiacov, teda do novembra 2015. Dokument je dôkazom, že americký gigant sa na rebranding  pripravil ešte skôr.

Efekty spojenia Nokie a Microsoftu

Microsoft do Nokie vstúpil prvýkrát vlani v septembri. Vtedy za 7,2 miliardy dolárov získal divíziu Zariadenia a služby, teda prístup ku know-how – technológiám, patentom a právu využívať značky Lumia a Asha, čo sú mená mobilov od Nokie.

Prečo? Microsoft týmto krokom vstúpil do biznisu, kde sú relatívne malé marže a kde funguje obrovský tlak na rýchlosť a inovácie. S rýchlosťou ani dostatočnými inováciami však Microsoft v posledných rokoch príliš spájaný nebol a v mnohých oblastiach konkurentov len doháňal. Vďaka prevzatiu výrobcu hardvéru pod svoje krídla plánoval procesy výrazne urýchliť.

Microsoft v spojení videl nielen možnosť zväčšiť mieru používania Windows (Phone), ale aj jednoduchú cestu viac zarábať. Bývalý šéf Microsoftu Steve Ballmer povedal, že jeho spoločnosť má vďaka licenciám z každej predanej Lumie 10 dolárov, zatiaľ čo vďaka predaju celého telefónu sa dostane na maržu 40 dolárov.

Spojenie dvoch obrov si dalo za cieľ aj lepšie koordinovať obchodné a marketingové aktivity, čo sa podpisuje aj pod personálne otázky. Transakciou si Microsoft zobral pod krídla armádu 32-tisíc zamestnancov Nokie (spolu s Microsoftom ide o 127-tisíc ľudí). Do konca roka príde o prácu 18-tisíc ľudí - medzi nimi aj Slováci.