Microsoft chystá prehodnotiť svoje vzťahy s agentúrami. Softvérový gigant pripravuje globálny tender, ktorý by sa mal týkať kreatívy, médií a digitálneho marketingu.
Informoval o tom americký portál AdAge.com s odvolaním sa na dôveryhodné zdroje v spoločnosti,
Hovorkyňa Microsoftu odmietla priamo komentovať tieto informácie. „Pravidelne využívame takýto postup s agentúrami s cieľom zabezpečiť si služby, ktoré najlepšie vyhovujú potrebám našej rozvíjajúcej sa firmy," uvádza sa v e-mailovej odpovedi pre AdAge.com.
Načasovanie globálneho preskúmania marketingových služieb je podľa portálu Adweek.com trochu zvláštne, vzhľadom na to, že spoločnosť stále hľadá nového globálneho CEO.
Zdroje magazínu predpokladajú, že nový generálny riaditeľ bude rozhodovať aj o marketingu, čo by mohlo vyvolať zmeny aj v týchto radoch.
Microsoft len v Spojených štátoch investoval vlani do marketingových aktivít takmer miliardu eur. Aj v Nemecku sa podľa Horizont.net jedná o veľa peňazí. Podľa agentúry Nielsen Microsoft investoval do reklamy v tejto krajine od januára do novembra 2013 približne 175 miliónov eur, čo je o 167 percent viac oproti predchádzajúcemu roku.
Zdroj: theverge.com
Microsoft vo svete spolupracuje s radom agentúr z rôznych sietí. K veľkým agentúrnym hráčom na zozname softvérovej firmy patrí MediaVest patriaca pod Publicis Groupe, ktorá plánuje a nakupuje médiá v Severnej Amerike, sesterská agentúra Razorfish mu vytvára digitálne reklamy.
Universal McCann z Interpublic Group zabezpečuje mediálne služby mimo Severnej Ameriky a Wunderman z WPP Group má na starosti direct marketing po celom svete. K ďalším spolupracujúcim agentúram patria MDC Partners, Crispin Porter + Bogusky a Young & Rubicam.
Skupiny WPP a Publicis Groupe, ktorí už pracujú pre Microsoft, sú podľa AdAge pravdepodobnými účastníkmi tendra. Z rovnakého dôvodu bude mať dobrú šancu aj Interpublic Group. Na druhej strane môže byť znevýhodnená skupina Omnicom, kvôli dlhoročnému spojeniu jej kreatívnej agentúry TBWA/Media Arts Lab s hlavným konkurentom - Apple.
Tu sa prvýkrát môže prejaviť efekt fúzie komunikačných skupín Publicis a Omnicom, ktorú minulý týždeň schválila Európska komisia.
Ak by bola v tendri úspešná skupina Publicis, v spojenej firme by sa ocitli ako klienti najväčší konkurenti Apple a Microsoft.
Proces by mal byť dokončený v druhom štvrťroku tohto roka, uvádza Adweek.com.