
Veľkoobchod Metro Cash & Carry spustil aj na Slovensku obmedzenú formu online predaja, ktorú už prevádzkuje v Českej republike.
Na internetovej službe M-objednavka.sk môžu registrovaní zákazníci vyberať spomedzi drogistického a potravinového sortimentu, vrátane chladeného a mrazeného tovaru. Postupne má pribudnúť ešte základný výber kancelárskych a domácich potrieb a ďalších položiek. Spolu by ich malo byť okolo 26-tisíc.
M-objednávka neznamená plnohodnotné spustenie online predaja, využívať ju totiž môžu zatiaľ iba niektorí zákazníci Metra, zapojení do systému Metro Distribúcia.
Tá umožňuje pre firmy z horeca segmentu dovoz tovaru pod podmienkou, že mesačný obrat objednaných produktov dosahuje 1 700 a viac eur bez DPH. Podnikatelia si mohli tovary od Metra dosiaľ objednávať iba telefonicky, mailom alebo faxom. M-objednávka má ponúknuť komfortnejšie rozhranie.
„Službu rozvozu tovaru priamo do prevádzok spúšťa Metro najmä z dôvodu nárastu dopytu u svojich zákazníkov zo segmentu horeca, kde zaznamenalo viac ako 65-percentný medziročný nárast,“ vysvetlila spoločnosť v tlačovej správe.

„Systém však aj naďalej zlepšujeme a v budúcnosti ho chceme ponúknuť aj ostatným zákazníkom Metro,“ dodala šéfka korporátnej komunikácie Romana Nýdrle.
Na online predaj sa na Slovensku začínajú pomaly orientovať viacerí tradične kamenní predajcovia. K prvým patrili siete s technikou ako Nay, TPD, Datart či Electroworld či kníhkupectvá ako Panta Rhei. E-shop chystá pre slovenský trh aj maloobchodná sieť Tesco.
Online predaj zaviedli aj viaceré svetové módne reťazce, aj keď často zatiaľ iba pre západoeurópske trhy. Výnimkou je napríklad španielska značka Mango, ktorá umožňuje nákupy aj pre zákazníčky na Slovensku.