Všetky marketingové aktivity sú naplánované od júna do októbra a sú rozdelené na dve fázy. Najskôr sa budú zameriavať na akvizíciu podnikateľov a ich ponúk, v druhej polovici zacielia na koncových zákazníkov, aby sa prišli k podnikateľom zo svojho okolia pozrieť.

„Chceme oceniť malých podnikateľov za ich tvrdú každodennú prácu a venovať im špeciálny deň. Deň súkromného podnikania sa uskutoční v 25 krajinách po celom svete a je naplnením našej stratégie ‚Pomáhame podnikateľom rásť‘. Už to nie je len o predaji tovaru podnikateľom, ale poskytujeme našim zákazníkom oveľa širšie spektrum služieb vrátane poradenstva a vzdelávania,“ uviedla riaditeľka marketingu Metro Cash & Carry SR Marcela Syrovátková.

Kampaň využije celý marketingový mix. Odštartovala v polovici júna spustením webovej platformy na adrese www.denpodnikania.sk, kam sa môžu všetci podnikatelia bez ohľadu na oblasť podnikania registrovať so špeciálnymi ponukami pre svojich zákazníkov. Tie sa potom zobrazia na interaktívnej mape. Verejnosť následne na rovnakých stránkach nájde v prehľadnej mape všetky podniky vo svojom okolí, ktoré si na tento deň pripravili špeciálnu ponuku.

Metro bude využívať aj vlastné komunikačné kanály ako sú letáky, web, e-mailingy, ako aj instore a one-to-one komunikáciu prostredníctvom obchodných zástupcov. Pridá sa tiež on-line kampaň vrátane sociálnych sietí a takisto PR aktivity. 

V druhej časti sa pripojí inzercia v printe, rádiách a po prvý raz na slovenskom trhu Metro nasadí aj televízny spot.

Kreatívu a koncept kampane pripravila globálne agentúra Service Plan spoločne s interným tímom skupiny Metro Group. O lokálnu adaptáciu sa stará reklamná agentúra Kaspen/Jung von Matt.

Komunikáciu na sociálnych sieťach a PR zaisťuje AMI Communications Slovakia v spolupráci s pražskou Inspiro Solutions. AMI sa podieľa aj na plánovaní médií spolu s mediálnou agentúrou OMD. Webovú platformu pripravila digitálna agentúra Actum.

Historicky prvý Deň súkromného podnikania sa tento rok bude konať 11. októbra, v ďalších rokoch potom vždy druhý utorok v októbri. Partnermi projektu sú Združenie mladých podnikateľov Slovenska a Zväz hotelov a reštaurácií SR.

Každý podnikateľ, ktorý sa zapojí so svojou ponukou, môže od augusta získať promo materiály pre svoju prevádzku. Navyše všetci, ktorí se prihlásia do konca augusta, budú súťažiť o mediálny priestor v regionálnych denníkoch.

Metro Cash&Carry SR zamestnávalo ku koncu septembra 2015, kedy im končí finančný rok takmer 1 300 ľudí a celkové tržby dosiahli 418,7 milióna eur.

Metro podporí malých podnikateľov, v kampani prvý raz nasadí televízny spot