Po niekoľkých pokusoch, ako merať vonkajšiu reklamu, spustila v polovici roku 2016 agentúra TNS Slovakia projekt merania outdooru OAM (Outdoor Audience Measurement) a na začiatku minulého roka priniesla aj prvé výsledky zásahu bilbordov a ďalších vonkajších plôch.
Nevýhodou tohto projektu pre viaceré agentúry bola neúčasť veľkých bilbordových spoločností – euroAWK, ISPA či Gryf sa nezapojili. Do merania bolo zaradené len reklamné plochy jednotky a trojky trhu, spoločností BigMedia a Nubium (podľa rebríčka OOH, ktorý zostavil TREND na základe tržieb za rok 2016).
Na začiatku sa tak monitorovalo viac ako 12-tisíc plôch, ktoré predstavovalo podľa TNS Slovakia približne 65 percent všetkých plôch nachádzajúcich sa na Slovensku. V dôsledku toho, že BigMedia kúpila v júli minulého roka reklamné plochy spoločnosti Rabaka, do meraného outdooru pribudlo ďalších dvetisíc plôch.
Zmluvy s agentúrami neobnovovali
Prístup k týmto dátam a možnosť testovania mala vlani väčšina mediálnych agentúr. Využívať sa ich rozhodli hneď od začiatku mediálne agentúry zo skupiny GroupM (Wavemaker, MindShare a MediaCom), neskôr sa k nim pridala aj Unimedia a Universal McCann Bratislava. „Takto to bolo minulý rok, pre tento rok sme zatiaľ zmluvy neobnovovali,“ uviedol pre Mediálne.sk TAM director TNS Slovakia Andrej Vallo.
Podľa slov executive directora najväčšej mediálnej agentúry Unimedia Rastislava Kaňucha pre tento rok so spoločnosťou TNS o ďalšom odbere dát nerokovali. „Mojou
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?