Nábytkárska spoločnosť Möbelix si v najnovšej kampani rozhnevala Slobodu zvierat a niekoľkých zástupcov zo strany verejnosti. Tí sa totiž nestotožnili s televíznym spotom, v ktorom je zobrazená živá medvedica jazdiaca na motorke.

Sťažovatelia reklame vytýkali porušenie morálnych a etických zásad a najmä týranie zvierat. “Verejné predvádzanie vystúpení zvierat navyše deformuje predstavu o prirodzenom správaní zvierat, nerešpektuje ich dôstojnosť a deklasuje ich na object zábavy a utvrdzuje verejnosť, že predvádzanie cirkusových čísel je pre zvieratá zábavné,” vysvetľuje Sloboda zvierat.

Medvedica sa v spote objavila na pár sekúnd, počas ktorých prechádza ulicou mesta na motorke. Hlavnými postavami v spote je pár, ktorý si počas prechádzky všimne na bilborde “super sofu”.

Ako uviedla AK RPR v tlačovej správe zo zasadnutia, medvedica, ktorá vystupovala v spote, je vycvičená, žije v cirkuse a jazda na motorke patrí k jej vystúpeniu. “V súčasnosti nie je na Slovensku platná legislative, ktorá by zakazovala vystupovanie zvierat v cirkuse, a preto nie je možné túto činnosť automaticky klasifikovať ako v rozpore s legislatívou, prípadne s etikou” tvrdí Rada.

Reklama s humorným podtónom je teda aj napriek niekoľkým sťažnostiam v poriadku.

Sťažovateľom sa tento mesiac nepáčili ani spoty operátorov. Na Radu sa dostali sťažnosti na TV spot Slovak Telekomu ale aj konkurenčného Orangeu. V oboch prípadoch boli reklamy v poriadku a v súlade s etikou.

Problém mala tento mesiac reklama “Záložňa Breva”, ktorá zobrazovala nahú ženu. Súvis zobrazenej ženy v kontexte ponúkaných služieb nevidela ani Komisia a vyhlásila reklamu za neetickú.

Medveď na motorke v reklame Möbelixu je v poriadku, tvrdí Rada