Médiá pre Tatra banku bude nakupovať VivaKi

Rakúska finančná skupina Raiffeisen Bank International (RBI) presunula svoj mediálny rozpočet v Rakúsku a v siedmich krajinách strednej a východnej Európy na jednu spoločnú sieť mediálnych agentúr VivaKi (ZenithOptimedia, Starcom MediaVest). Tá vyhrala tender vypísaný pred niekoľkými týždňami.

Od 1. januára 2012 sa tak VivaKi bude starať o rozpočty na komunikáciu, ktorých výška dosahuje dvojmiestnu miliónovú sumu, v Rakúsku, Poľsku, Rumunsku, Rusku, na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku a na Ukrajine. VivaKi bude zodpovedná za mediálnu stratégiu, mediálne plánovanie a nákup médií. Neskôr bude spolupráca rozšírená aj na celú sieť RBI.

Skupina Raiffeisen je na Slovensku prítomná prostredníctvom Tatra banky a mladej online banky Zuno, ktorá funguje ešte na českom trhu. O nákup mediálneho priestoru sa dosiaľ starala slovenská agentúra Vaculik Advertising, ktorá má už niekoľko rokov na starosti aj kreatívu banky. Na tú Raiffeisen nehľadal spoločnú agentúru a podľa posledných vyjadrení zástupcov slovenskej finančnej inštitúcie sa Tatra banka ani nechystá na rebranding na Raiffeisen.

Médiá pre Tatra banku bude nakupovať VivaKi

VivaKi zastupovala v tendri rakúska pobočka ZenithOptimedie. Vo viacstupňovom výberovom konaní porazila niekoľkých známych konkurentov. Zo slovenských agentúr bola do súťaže prihlásená aj agentúra Vaculik Advertising.

Značka VivaKi existuje na slovenskom trhu od tohto leta ako zoskupenie dvoch naďalej samostatne pôsobiacich agentúr Starmedia a ZenithOptimedia. Agentúry patria ku globálnej agentúrnej skupine Publicis Groupe.

ZenithOptimedia už v júli 2010 vyhrala tender na nákup priestoru pre direct banku Zuno na Slovensku, v Česku a Poľsku (tam Zuno zatiaľ nepôsobí). 

Tatra banka bola vlani podľa monitoringu výdavkov na reklamu agentúry TNS Slovakia druhým najväčším inzerentom spomedzi finančných inštitúcií, hneď po Slovenskej sporiteľni. Monitorované výdavky Tatra banky dosiahli 8,9 milióna eur.