Krok znamená, že spoločnosť ukončí po 35 rokoch spoluprácu s agentúrou Leo Burnett. Skupina Publicis však bude s McDonald's pokračovať naďalej na trhoch mimo USA. Aj na Slovensku momentálne pre reťazec pracuje agentúra Wiktor Leo Burnett. 

Účasť v tendri za Omnicom viedla Wendy Clarková z agentúrnej siete DDB. Skupina pre nového klienta založí samostatnú agentúru so sídlom v Chicagu, kde bude pôsobiť od januára 2017. Do toho istého mesta plánuje presťahovať svoje sídlo aj fastfoodový reťazec, a to v roku 2018. 

„Omnicom vybudovala novú agentúru budúcnosti pre nás. Má digitál a dáta v srdci, čo nám umožňuje byť posadnutý zákazníkom vo všetkom, čo robíme. Publicis bol skvelý partner a naďalej si vážime náš spoločný vzťah,“ vysvetľuje na serveri AdAge.com chief marketing officer McDonald’s Deborah Wahlová.

K ukončeniu spolupráce sa vyjadril aj Publicis cez agentúru Leo Burnett. „Aj keď je táto správa určite veľkým sklamaním, sme nesmierne hrdí na ‚Power of One thinking‘, ktoré sme ako agentúra priniesli do McDonald’s,“ komentuje agentúra.

Omnicom bude v prípade práce pre McDonald's využívať jeho takmer miliardový marketingový rozpočet. Reťazec zatiaľ neplánuje veľké zmeny. Potvrdil, že si minimálne nateraz určite ponechá aj notoricky známy slogan „I’m Lovin‘ It“. 

So skupinou Omnicom fastfoodový gignat spolupracoval aj dosiaľ prostredníctvom svojej mediálnej agentúry OMD Worldwide. 

Hlaďanie novej agentúry sa začalo v apríli tohto roku a do výberového kola sa okrem skupín Omnicom a Publicis prihlásila aj WPP, ktorá však z tendra vystúpila.