Internetovú platformu spúšťa reťazec v svetovej premiére na slovenskom a českom trhu. S nápadom priblížiť reštauráciu McDonald's v rámci 360º virtuálnej prehliadky sa popasovala pražská agentúra DDB. Pri príprave stránky sa inšpirovala projektmi Googlu s britským Abbey Road štúdiom.

Prezentáciu fastfoodu dopĺňajú interaktívne prvky, ktoré približujú detaily o používaných surovinách či dodávateľoch. „Zákazníci sa takto dozvedajú, odkiaľ dovážame mäso do burgerov, ale aj ako sa stať odborníkom na kávu,“ vysvetľuje Ivana Šedivá, marketingová riaditeľka McDonald's v Česku a na Slovensku.

Virtuálna prehliadka prevádzky je pokračovaním konceptu otvorenej komunikácie reťazca. Dopĺňa dlhšie zavedený PR projekt Na rovinu, v rámci ktorého McDonald's odpovedá na otázky zákazníkov, či Deň otvorených dverí.

V aktuálnej kampani pripomína zákazníkom fastfoodový reťazec niekoľko informácií zo svojho zákulisia, napríklad 100-percentný podiel hovädzieho mäsa v burgroch, výhradne pomleté kuracie prsia v McNuggets či používanie zmesi slnečničového a repkového oleja. Zákazníkom tiež opäť odkazuje, že si jedlo môžu objednávať aj neoselené respektíve bez konkrétnej ingrediencie, napríklad uhorky. 

McDonald's tiež sumarizuje svoje pravidlá, podľa ktorých sú všetky sendviče v produktovej vitríne vyložené najviac desať minút. Zamestnanci v kuchyni si podľa reťazca umývajú ruky každú hodinu a pri každej zmene pracoviska, preto nemusia používať pri príprave jedla rukavice. 

Intenzívna komunikácia reťazca súvisí najmä s tým, že svetová jednotka v rýchlom občerstvení prakticky neustále čelí výzvam odborníkov aj laickej verejnosti týkajúcich sa tém prípravy jedál a zloženia používaných surovín.

Na oficiálnej americkej stránke McDonald's tento rok oznámil, že od marca 2017 vo svojich produktoch v USA a Kanade zákazníci nenájdu hydinu chovanú pomocou antibiotík využívaných v medicíne.

V závere oznamu však bolo menšími písmenami uvedené, že farmári, ktorí sú hlavnými dodávateľmi pre McDonald's, budú aj naďalej používať ionofóry – antibiotiká, ktoré sa nepredpisujú ľuďom.

Po kolísavom období reportoval McDonald's v treťom kvartáli tohto roka  globálne tržby 6,42 miliardy dolárov. V reštauráciách otvorených aspoň rok tak stúpli o 3,5 percenta. Zisk firmy bol na úrovni 1,28 miliardy dolárov.

Na slovenskom trhu podľa vlastných údajov reeťazec denne obslúži takmer 35-tisíc zákazníkov, zamestnáva vyše 1 500 ľudí. Za minulý rok uvádzal dosiaľ najvyššie tržby 62,6 milióna eur, firma však neinformuje na lokálnom trhu o svojej hospodárskej bilancii. 

Zákazníkov oslovuje McDonald's na Slovensku aj lokalizovanými kampaňami, pri ktorých spolupracuje s agentúrou Wiktor Leo Burnett. Na sociálne siete na česko-slovenskom trhu si spoločnosť nedávno vybrala agentúru Bubble.