Slovákom predal reťazec dosiaľ podľa zverejnených údajov 54 969 086 cheeseburgerov, 16 860 509 Big Macov, 51 867 120 porcií hranolčekov, 1 185 745 kilogramov šalátu, 21 157 947 porcií zmrzlín a 19 603 566 káv.

Ako uvádza McDonald's na svojom webe, hrubé tržby spoločnosti dosiahli u nás počas dvadsiatich rokov takmer 559 miliónov eur. Vlani medziročne rástli o 2,8 percenta, no svoj zisk firma neprezradila. V roku 2013 dosiahol 1,8 milióna eur.  

Globálne McDonald's v minulom roku čelil prudkému, takmer 15-percentnému prepadu tržieb, čo viedlo k výmene šéfa spoločnosti, ako aj úprave stratégie.  

McDonald’s už tento rok avizoval zámer urobiť svoju ponuku lokálnejšou aj na Slovensku. Zodpovedá tomu napríklad nedávno predstavený sendvič Maestro Oštiepok, do ktorého dal reťazec slovenský syr z Liptova. Podobné produkty majú v menu postupne pribúdať.

„V Európe a vo svete sú spotrebitelia podobní, ale na konci dňa má každý odlišné potreby a hľadá lokálny zážitok. Teraz máme šancu naplniť ich očakávania a zlepšiť ich skúsenosť s McDonald's,“ povedal v júlovom rozhovore pre Stratégie generálny riaditeľ McDonald's pre Česko a Slovensko Tomasz Rogacz.

Reťazec zároveň naznačil, že plánuje zmodernizovať svoje prevádzky a vyskúšať v nich nový prístup k obsluhe, digitálne objednávky, samoobslužné kiosky aj nové kuchyne. Testovacie reštaurácie tohto typu chce otvoriť začiatkom budúceho roka v Česku.

Lokálny sa McDonald's prvýkrát stal aj z hľadiska marketingovej komunikácie. Koncom augusta tohto roku predstavil prvú veľkú kampaň z dielne slovenskej reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett. Koncept s názvom „BigMac Theory“ sa venuje stereotypom a teóriám Slovákov pri jedení burgerov či hranolčekov v McDonald’s. Viac informácií.

Svoju prvú reštauráciu otvorila značka na Slovensku 13. októbra 1995 v Banskej Bystrici a dosiaľ ich má na Slovensku 30 v dvanástich mestách. Súčasťou reštaurácií sa postupne stal aj kaviarenský koncept McCafé, ktorý je v 22 tuzemských prevádzkach. 

McDonald's pôsobí vo vyše 120 krajinách sveta, kde má dovedna otvorených viac ako 36-tisíc reštaurácií – štyri pätiny z nich sú prevádzkované formou franšízy. Firma dovedna zamestnáva okolo 1,8 milióna ľudí a denne obslúži do 70 miliónov zákazníkov.