Dávno predtým, než sa z Kylie Jennerovej stala selfmade miliardárka, sa týmto titulom ako prvá žena mohla pochváliť Martha Stewartová, ktorá za svoj úspech vďačí najmä vlastnej firme Martha Stewart Living Omnimedia.

MSLO od roku 1999, keď vstúpila na burzu, už dvakrát zmenila majiteľa, čím Stewartová prišla o titul miliardárky. Posolstvo značky „Martha Stewart“ ale žije ďalej v tisícoch produktov, ktoré sa mesačne dostanú do rúk približne 100 miliónov spotrebiteľov, píše CNN.

Kráľovná konzumu

Neexistuje aspekt spotrebiteľskej kultúry, do ktorého by dnes 82-ročná podnikateľka neprenikla. Jej meno svieti na rôznorodom tovare od podstielok pre mačky po gumené cukríky s prídavkom CBD. Stewartovej najväčším odkazom v obchodnom svete je skutočnosť, že práve ona odštartovala éru influencerov. Bez jej úsilia by dnes existovala len máloktorá značka podnikajúca v oblasti životného štýlu.

„Je to ikona,“ zhodnotil Michael Kupinski, riaditeľ výskumu v Noble Financial Capital Markets, ktorý Stewartovej podnikanie sleduje už štyridsať rokov. Dnes sa v oblasti životného štýlu snažia presadiť mnohé celebrity vrátane Gwyneth Paltrowovej a Jessicy Alby, ale aj tisíce používateľov TikToku a Instagramu, ktorí snívajú o kariére influencera. „Stewartová je dôvod, prečo môžu robiť to, čo robia," dodal Kupinski.

V roku 2013 podnikateľka sama potvrdila, že práve ona stojí za zrodom podnikania v oblasti životného štýlu. Stanica CNN venovala jej kariére vlastnú dokumentárnu reláciu s názvom „Mnoho životov Marthy Stewartovej“, ktorá obsahuje exkluzívne rozhovory s jej bývalými zamestnancami, kolegami či známymi.

„Bola akousi pôvodnou influencerkou, bol to pre ňu biznis,“ vysvetlila v dokumente šéfkuchárka a autorka kuchárskych kníh Claire Saffitzová. „Martha vydláždila cestu a takmer všetci ostatní ju potom kopírovali,“ zhrnul Stewartovej dlhoročný kolega Gary Nardilla

Technológie sa nebojí

Jedným z faktorov, ktorý sa podľa analytikov, akým je Kupinski, podpísal na Stewartovej desaťročia trvajúcom úspechu je skutočnosť, že sa nebojí využívať nové technológie. Potom, čo predala MSLO, sa začala venovať sociálny, sieťam, čím získala nové zdroje príjmu a zároveň budovala autentické vzťahy s fanúšikmi.

Na Instagrame má Stewartová momentálne dva milióny sledovateľov, s ktorými zdieľa svoj súkromný život. Na TikToku, kde má zhruba 1,7 sledovateľov, uverejňuje skôr videá s tipmi a receptami, ktoré ju pred štyridsiatimi rokmi dostali na výslnie.

Ďalšie dôležité správy

Virtuálny človek, ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Do módy a reklamy vnikli virtuálne supermodelky a influenceri. Využívajú ich aj slovenské firmy