K plejáde spoločností, ktoré v snahe zaviazať si zákazníkov zaviedli vernostné systémy, sa pridala aj "benzínka" Lukoil. Tá sa v minulosti oproti konkurencii vymedzovala tým, že namiesto darčekov ponúka pohonné hmoty za nižšie ceny. Jej nová zákaznícka karta tiež nie je o typickom zbieraní bodov na darčeky, ale má slúžiť k získaniu prehľadu o výdavkoch na benzín či diesel.
Lukoil Slovakia má dva typy "Fleet kariet" - kreditnú a kartu založenú na predplatnom systéme. Karty Fleet Card Credit a Fleet Card Prepaid sú určené hlavne pre podnikateľov, ale aj pre fyzické a právnické osoby, ktoré prevádzkujú určitý vozový park a chcú mať prehľad o aktuálnych nákladoch.
„Všetky prehľady, reporty nastavenia a obmedzenia kariet sú zhodné ako u kariet kreditných, ale zákazník si sám určuje akú finančnú čiastku si na účet zasiela a v akých frekvenciách a tým si vlastne riadi svoje cash flow,“ vysvetľuje sales manager pre ČR a SR spoločnosti Lukoil Petr Volejník.
Propagáciu týchto produktov robí spoločnosť pomocou marketingových materiálov umiestených na čerpacích staniciach a prostredníctvom svojej webovej stránky. Lukoil vstúpil na Slovensko v roku 2007, keď kúpil stanice značky Jet od predchádzajúceho vlastníka ConocoPhilips. S rebrandingom začal v roku 2008. V súčasnosti prevádzkuje 14 čerpacích staníc.
Podporiť predaj úplne novým bonusovým klubom Smile&Drive pre verných zákazníkov sa rozhodla v polovici októbra aj spoločnosť OMV Slovensko. Pomocou kartového systému zbiera zákazník za každý nákup na čerpacích staniciach OMV bonusové body, za ktoré si môže vybrať odmenu. Tie sú rozdelené do štyroch kategórií ako šport, cestovanie, zábava a rodina. Segmentácia klientely je jasná už z dvoch televíznych spotov, v ktorých na čerpacej stanici si mladý muž a v druhom prípade mladá žena predstavujú, ako by aktívne využili svoje voľné chvíle.
- Pozrite si ďalšie spoty na blogu Reklamy: OMV smile&drive
"Chceli sme ponúknuť také odmeny, ktoré sú atraktívne pre aktívnych zákazníkov, ktorí často cestujú, ale tiež sa k nám vracajú," uviedol v tlačovej správe riaditeľ OMV retail oddelenia pre Česko, Slovensko a Maďarsko Zsolt Müller. OMV sa definuje ako prémiová značka, nový vernostný program má reflektovať "meniace sa potrebu" lojálnych zákazníkov. OMV pôsobí na slovenskom trhu od roku 1991 a prevádzkuje sieť 93 čerpacích staníc.
Aj spoločnosť Shell Slovakia rozdáva od 14. novembra v rámci lojalitného programu vianočné darčeky. Vernostný klub spoločnosti Shell Clubsmart, ktorý sa nedávno predstavil s novým menom, umožňuje svojim členom využiť doposiaľ nazbierané body na nákup rôznych produktov. Súčasne platí aj štandardná ponuka odmien z katalógu klubu. Prebiehajúca kampaň bude počas doby jej trvania podporená POS materiálmi na čerpacích staniciach. Za realizáciou a propagáciou kampane stoja agentúry pracujúce pre spoločnosť Shell - Proximity, JWT, MediaCom Praha a AMI Communications.