Televíznemu spotu, ktorý predáva dva mobily za cenu jedného s textom „Ty moje maličké...“ verejnosť vyčítala, že ohrozuje bezpečnosť a zdravie maloletých. Podľa sťažovateľa môžu maloletí opakovať činnosť z televízneho spotu a môže nastať katastrofa.
„Situácia, keď matka spieva svojmu snovi, ktorý stojí pri chladničke text v znení ‚ty moje maličké, zasa si v chladničke‘ odkazuje na skutočnosť, že dieťa je maškrtné a ‚vyjedá‘ chladničku. Dieťa v reklame nie je vyobrazené v nebezpečnej situácii,“ konštatovala rada.
Bezproblémový je aj televízny spot Poštovej banky, ktorému sťažovateľ vyčítal tvrdenie „Kto sa o vás postará? Iba Poštová banka“ expresívnosť a zavádzanie. Rada pre reklamu uviedla, že slogan nie je možné vnímať doslovne a nemyslí si, že priemerný spotrebiteľ by mohol byť na základe tvrdenia uvedený do omylu.
Zo série vianočných kampaní sa na rade ocitla aj kampaň zadávateľa Eurovea. Sťažovateľovi sa nepáčilo, že nákupné centrum o sebe tvrdí, že poskytuje „najlepší shopping“. Podľa neho každé obchodné centrum má niečo dobré, aj niečo zlé.
„Superlatív uvedený v rámci tvrdenia možno považovať za akceptovateľný a jeho použitie je v kontexte komunikačného posolstva reklamy,“ vysvetľuje arbitrážna komisia regulátora.
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Rada ale „po prstoch klepla“ spoločnosti UPC Broadband Slovakia za elektronický direct mail s názvom „Kvalitný antivírus v alze stojí až 37 eur ročne“. Podľa sťažovateľa text reklamy nesprávne odkazuje na internetový obchod Alza.sk a poukazuje na skutočnosť, že v predmetnom internetovom obchode je možné zakúpiť si antivírusový program za nižšiu cenu, a to už od 14,32 eur ročne.
„V reklame zadávateľ priamo odkazuje na konkrétneho internetového predajcu a odvoláva sa na produkt – nekonkretizovaný antivírusový program, ktorý má internetový predajca Alza.sk taktiež v ponuke. V rámci reklamy však nie je nikde špecifikované, ktorý konkrétny produkt je vo vzťahu k produktu zadávateľa porovnávaný,“ uvádza RPR.
Ako ďalej dodáva, priemerný spotrebiteľ nemá možnosť objektívne porovnať a vyhodnotiť výhodnosť ponuky vo vzťahu ku konkurencii a kampaň vyhodnotila ako neetickú.
Verejnosť „pobúril“ aj televízny spot zadávateľa Ferrero, ktorý propaguje kampaň s menovkami na Nutellu. Sťažovateľ si myslí, že reklama je nevhodná pre maloletých, pretože im ukazuje, že mať viac partnerov a podvádzať jeden druhého je v poriadku. Rada pre reklamu však sťažnosť neuznala.
V súlade s Kódexom bol aj televízny spot „Peniaze do každej domácnosti“ zadávateľa Consumer Finance Hodling.