Maloobchodný reťazec začal tento týždeň intenzívne komunikovať v televízii. V spotoch presviedča spotrebiteľov, že sa oplatí skúšať nové veci a že ich známi tiež nakupujú v Lidli.
V slovenskom éteri sa momentálne striedajú tri spoty, dva 45-sekundové a jeden 30-sekundový. V prvom z nich sa striedajú zábery na „známych, ktorí držia krok s dobou“: starí rodičia sa prostredníctvom počítača rozprávajú s vnučkou, žena sa z práce namiesto auta vezie domov na kolieskových korčuliach.
V druhom spote ľudia ukazujú „nápady, ktoré im uľahčujú život“. Deti sa vezú vo vozíku pripojenom za bicyklom, gitarista stopne autobus plný postarších žien v krojoch. Kratšia verzia reklamy predstavuje aj konkrétnu ponuku reťazca na aktuálny týždeň. „Moji známi nakupujú v Lidli, pretože skúšať nové veci sa oplatí,“ znie voice-over na záver každého spotu.
Kampaň je vyslovene imidžová, nepripomína žiadne akcie ani nízke ceny. Posledný záber TV spotu ukazuje logo supermarketu a nový claim Správna voľba. Kampaň prebieha aj v printoch. Napríklad v aktuálnom týždenníku Plus 7 dní je až štvorstranový inzerát, v ktorom Lidl pripomína svoju päťročnú existenciu na slovenskom trhu a svoje výhody - úspornosť, 20 miliónov zákazníkov v Európe, kontrolu produktov a vlastné značky.
- Video na blogu Reklamy.Medialne.sk: Skúšať nové veci sa oplatí pre Lidl
- Video na blogu Reklamy.Medialne.sk: Moji známi nakupujú v Lidli pre Lidl
Lidl v minulosti komunikoval prostredníctvom spotov z prostredia supermarketu. Ľudovít „Mravec“ Jakubove sa v sprievode predavačov pýtal zákazníkov, prečo nakupujú v Lidli alebo čo by v obchode zmenili. Na konci každého spotu
propagoval aktuálnu ponuku produktov. Kampaň bežala v roku 2008. V minuloročnej reklame Lidl presviedčal, že jeho produkty sú vždy čerstvé a ukazoval, ako dodávatelia skoro ráno prinášajú tovar do supermarketu.
Konkurenčné reťazce komunikovali najmä okolo Veľkej noci, momentálne v televíziách rotuje len reklama pre Hypernovu. Odohráva sa v supermarkete, kde si zákazníci a predavači pomedzi regály kopú futbalovú loptu. „Hypernova žije futbalom,“ odkazuje reťazec spotrebiteľom.