Tvár Reflexu postavil Lidl do pozície „zvedavého novinára“, ktorého necháva v praxi overiť kľúčové tvrdenie z aktuálnej komunikácie, že reťazec je „jednotkou v čerstvosti“. P. Herman v päťminútovej reportáži zverejnenej na YouTube zavítal do skladov Lidu, v ktorých sa presvedčil, ako sa potraviny kontrolujú a distribuujú.
Lidl video prezentuje ako autentickú reportáž. P. Herman sa v nej pýta šoféra kamiónu či vedúceho skladu na viaceré detaily, je však evidentné, že obsah reportáže je vopred starostlivo pripravený a štylizovaný.
„Kto by sa nechcel pozrieť do zákulisia? Lákalo ma to osobne aj profesionálne - vidieť to na vlastné oči. Dostal som sa na miesta, kde sa bežný zákazník nedostane a som rád, že mu to všetko, čo som videl, môžem sprostredkovať,“ cituje tlačová správa Lidla P. Hermana.
Televízny moderátor v reklamnej kampani účinkovať môže, neplatilo by to v prípade, ak by bol tvárou spravodajstva alebo politickej publicistiky.
Po prvom zverejnenom videu s P. Hermanom má reťazec nachystané ešte ďalšie štyri. Po preverení čerstvosti má držiteľ tohtoročného ocenenia OTO v kategórii Osobnosť TV publicistiky zamieriť k dodávateľom Lidla.
Koncept nazretia do „kuchyne“ optikou známej osobnosti je známy aj z kampaní iných potravinárskych firiem či reštaurácií. Napríklad McDonald's k sebe nedávno pustil Granta Imaharu, bývalého protagonostu z formátu Ničitelia mýtov, aby sa presvedčil, že do svojich výrobkov nepridáva kúsky žineniek na jógu, že do kuracích nugetiek ide len čisté kuracie mäso a že hranolčeky nevyrába z geneticky modifikovaných zemiakov, ako sa často traduje.
Videá publikované v online podporuje Lidl krátkym televíznym spotom, v ktorom ukazuje P. Hermana vo svojich skladoch s ústrednou otázkou „Kam doviedla Patrika Hermana jeho novinárska zvedavosť tentoraz?“. Divákov posiela presvedčiť sa na svoju webstránku.
Tvárou moderátora Reflexu teasoval reťazec kampaň už v predchádzajúcich dňoch. Na Facebooku napríklad zverejnil fotografiu uzimeného P. Hermana so záhadnou otázkou „Kde a kvôli čomu mi uši omrzli?!“.
Už čoskoro...
Posted by Lidl Slovensko on 8. september 2015
Z osobností Markízy spolupracuje Lidl aj s moderátorkou Telerána Adrianou Polákovou. Tá sa stala tvárou „Cukrárne“, reťazec ju použil aj ako tvár knihy Napečené s láskou. Spolu s kuchárom Marcelom Ihnačákom, ktorý takisto účinkuje v kampaniach Lidlu, ukazujú prípravu receptov vo formáte Varte s nami. Vysiela ho od leta s týždennou periodicitou Markíza na menšej stanici Doma.
K propagácii čerstvosti svojich potravín spustil Lidl rozsiahlu kampaň v tomto roku. Jej súčasťou bol aj minútový televízny spot.
Čerstvosť potravín vychádza v spotrebiteľských prieskumoch ako čoraz dôležitejší parameter pri posudzovaní kvality jednotlivých reťazcov. Kampaň zameranú na „čerstvosť“ malo nedávno Tesco, ale týmto štýlom komunikujú aj ďalší hráči na trhu. Viac informácií.