Najväčšími inzerentmi boli druhý rok po sebe výhradne mobilní operátori, v poradí Slovak Telekom, Orange a O2. Vyplýva to z monitoringu agentúry TNS Slovakia.
TNS rovnako ako vlani nezverejnila celkové podiely, ktoré mali jednotlivé stanice na odvysielanej reklame. Podľa posledných dostupných údajov pripadalo najviac spotov televízii Joj.
V roku 2015 stúpol počet reklamných spotov a sponzorských odkazov v celoštátnych slovenských televíziách o viac ako 21 percent na takmer 1,164 milióna. Televízie odvysielali reklamy v celkovej dĺžke takmer 7 255 hodín. Počet hodín sa tak medziročne zvýšil o 19 percent, pričom počet monitorovaných televíznych staníc sa nezmenil.
Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných reklamných a sponzorských spotov predstavuje takmer 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice.
Priemerná dĺžka spotu sa medziročne nepatrne znížila o jednu sekundu, na 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30-sekundové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil o približne 35-tisíc, čo predstavuje nárast o takmer 10 percent. O viac ako polovicu sa zvýšil počet 10-sekundových reklám a o tretinu sa zvýšil aj počet 20-sekundových spotov.
Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v piatok 4. decembra 2015, spolu 4 321 spotov. V tento deň vysielala v prime time verejnoprávna Jednotka zábavný program Milujem Slovensko, Markíza ponúkla Farmu a Joj-ka rodinný film Sám doma 3.
Najviac divákov si pozrelo 30-sekundový spot reťazca Lidl z kampane Fandíme hokeju vysielaný na Jednotke 10. mája 2015 o 22:14 počas poslednej tretiny hokejového zápasu Slovensko – Rusko na Majstrovstvách sveta v hokeji.
Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV Joj v stredu 4. novembra 2015 počas relácie Česko Slovensko má talent o 21:24 a išlo o 60-sekundový spot na Coca Colu.
Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii | ||
Zadávateľ | Výdavky v mil. eur | |
1. | Slovak Telekom | 41,7 |
2. | Orange | 40,0 |
3. | O2 | 26,2 |
4. | Lidl | 23,1 |
5. | Unilever | 22,6 |
6. | Kaufland | 17,0 |
7. | Slovenská sporiteľňa | 16,9 |
8. | Henkel | 16,8 |
9. | Prima banka | 16,6 |
10. | Alza | 13,8 |
PRAMEŇ: TNS Slovakia |
Ako vyplýva z monitoringu, pozíciu najväčšieho zadávateľa si udržal Slovak Telekom, ktorý podľa cenníkových cien minul na reklamu v televíziách 41,7 milióna eur. Orange na druhom mieste investoval 40 milióna eur a O2 na treťom 26,2 milióna eur.
Výrazný posun zaznamenal Lidl, ktorý sa vyšvihol zo šiestej na štvrtú priečku. Nováčikmi v rebríčku sú Alza aj Kaufland, ktorý sa stal šiestym najväčších zadávateľom televíznej reklamy. Reťazec vlani na Slovensku spustil prvú televíznu kampaň, ktorá trvala celý rok. Z top desiatky oproti roku 2014 vypadli Coty a Poštová banka. Desať najväčších zadávateľov televíznej reklamy minulo 25 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii.
Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia pôsobiaci v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2014. Na čele boli banky a bankové produkty (vrátane stavebných sporiteľní), o priečku nižšie sú služby mobilných operátorov nasledované kategóriou voľnopredajných liekov.