Najväčšími inzerentmi boli druhý rok po sebe výhradne mobilní operátori, v poradí Slovak Telekom, Orange a O2. Vyplýva to z monitoringu agentúry TNS Slovakia.

TNS rovnako ako vlani nezverejnila celkové podiely, ktoré mali jednotlivé stanice na odvysielanej reklame. Podľa posledných dostupných údajov pripadalo najviac spotov televízii Joj.

V roku 2015 stúpol počet reklamných spotov a sponzorských odkazov v celoštátnych slovenských televíziách o viac ako 21 percent na takmer 1,164 milióna. Televízie odvysielali reklamy v celkovej dĺžke takmer 7 255 hodín. Počet hodín sa tak medziročne zvýšil o 19 percent, pričom počet monitorovaných televíznych staníc sa nezmenil.

Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných reklamných a sponzorských spotov predstavuje takmer 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice.

Priemerná dĺžka spotu sa medziročne nepatrne znížila o jednu sekundu, na 22 sekúnd. Najčastejšie vysielané boli tradične 30-sekundové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil o približne 35-tisíc, čo predstavuje nárast o takmer 10 percent. O viac ako polovicu sa zvýšil počet 10-sekundových reklám a o tretinu sa zvýšil aj počet 20-sekundových spotov.

Najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v piatok 4. decembra 2015, spolu 4 321 spotov. V tento deň vysielala v prime time verejnoprávna Jednotka zábavný program Milujem Slovensko, Markíza ponúkla Farmu a Joj-ka rodinný film Sám doma 3.

Najviac divákov si pozrelo 30-sekundový spot reťazca Lidl z kampane Fandíme hokeju vysielaný na Jednotke 10. mája 2015 o 22:14 počas poslednej tretiny hokejového zápasu Slovensko – Rusko na Majstrovstvách sveta v hokeji.

Najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV Joj v stredu 4. novembra 2015 počas relácie Česko Slovensko má talent o 21:24 a išlo o 60-sekundový spot na Coca Colu.

Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii
Zadávateľ Výdavky v mil. eur
1. Slovak Telekom 41,7
2. Orange 40,0
3. O2 26,2
4. Lidl 23,1
5. Unilever 22,6
6. Kaufland 17,0
7. Slovenská sporiteľňa 16,9
8. Henkel 16,8
9. Prima banka 16,6
10. Alza 13,8
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Ako vyplýva z monitoringu, pozíciu najväčšieho zadávateľa si udržal Slovak Telekom, ktorý podľa cenníkových cien minul na reklamu v televíziách 41,7 milióna eur. Orange na druhom mieste investoval 40 milióna eur a O2 na treťom 26,2 milióna eur.

Výrazný posun zaznamenal Lidl, ktorý sa vyšvihol zo šiestej na štvrtú priečku. Nováčikmi v rebríčku sú Alza aj Kaufland, ktorý sa stal šiestym najväčších zadávateľom televíznej reklamy. Reťazec vlani na Slovensku spustil prvú televíznu kampaň, ktorá trvala celý rok. Z top desiatky oproti roku 2014 vypadli Coty a Poštová banka. Desať najväčších zadávateľov televíznej reklamy minulo 25 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii.

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia pôsobiaci v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2014. Na čele boli banky a bankové produkty (vrátane stavebných sporiteľní), o priečku nižšie sú služby mobilných operátorov nasledované kategóriou voľnopredajných liekov.