KAMPAŇ 9/13
Paulus vs. Ihnačák
Hodnotenie: 3,86 / 5 bodov
Zadávateľ: Lidl
Viac o kampani na konci článku
2. miesto
Rozumieme nepočujúcim
Hodnotenie: 3,67 / 5 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Viac o kampani Rozumieme nepočujúcim
3. miesto
E-deti
Hodnotenie: 3,35 / 5 bodov
Zadávateľ: Orange Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Viac o kampani E-deti od Orange Slovensko
Pozrite si aj ďalšie práce, ktoré sa dostali na shortlist
- Tipos - Odlož blok nabok
- Občianske združenie Šanca pre nechcených - Experiment: dieťa v kontajneri
- Coop Jednota-Štedrá jesenná kampaň
- Orange - Program pre rodinu
- J&T Banka - Trezor
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)
Sprvu záhadná kampaň, pri ktorej ľudia nemali potuchy, o čo pôjde. Tipy boli rôzne, od uvedenia kuchárskej knihy či novej reality šou. Odhalenie bolo však prekvapivo iné, Paulus vs. Ihnačák má na svedomí spoločnosť Lidl. Kampaň, ktorá má Slovákov a Čechov naučiť variť chutne a zdravo z bežne dostupných surovín, zaujala aj porotcov v ankete Kampaň mesiaca september týždenníka TREND a servera Mediálne.sk.
Česko vs. Slovensko, Paulus vs. Ihnačák
Obchodný reťazec odštartoval svoju uvádzaciu kampaň masívne. Avizoval veľký kuchársky súboj dvoch špičkových kuchárov Marcela Ihnačáka a Romana Paulusa a nielen to. Drsný kuchársky „battle“ mal prebiehať medzi Slovenskom a Českou republikou a verejnosti sľuboval zmenu v kulinárstve oboch krajín. „Česko vs. Slovensko, kuchár proti kuchárovi. Tento súboj zmení kulinársky ráz oboch krajín, lebo keď skončia, nič nebude ako predtým,“ tvrdila kampaň.
K odhaleniu, že ide o kampaň reťazca Lidl prišlo až krátko pred spustením ďalšej fázy. V rámci imidžovej kampane spoločnosť k dvom známym kuchárom umiestnila svoje logo so sloganom „2 kuchári, 2 recepty, vždy skvelá cena“ a informovala o čo v celom súboji pôjde.
Aj napriek utajenému teasingu si pozornejší nadšenci Lidlu mohli všimnúť, že michelinský šéfkuchár a majster českej kuchyne sa v kampani reťazca neobjavil prvýkrát. Už počas leta bol R. Paulus tvárou letnej kampane Grill & Fun, ktorá súčasne prebiehala aj na českom trhu.
lidl_paulus_ihnacak Zdroj: Lidl
Cieľ dlhodobej kampane bol predstaviť každý týždeň vlastné recepty oboch kuchárov z vybranej suroviny z ponuky Lidlu. Reťazec v rámci kampane zlacnel aj hlavné ingrediencie potrebné na prípravu jedla v daný týždeň a pre lepšiu orientáciu „zviditeľňuje“ aj cenovky.
„Hlavným motívom projektu je inšpirovať ľudí, aby varili doma chutnejšie, zdravšie, jednoduchšie a za skvelé ceny. Chceme Slovákom a Čechom ukázať, ako môžu vymeniť rutinu domáceho varenia za zábavu. Varenie nemusí byť vôbec drahé a prípravu skvelých jedál zvládnu v pohodlí domova,“ hovorí PR a tlačový hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
Ako ďalej dodal, v rámci imidžovej kampane reťazec komunikuje skutočnosť, že zákazníci môžu ušetriť aj svoj čas. „V našich predajniach ušetria až 15 minút času stráveného nakupovaním, lebo namiesto výberu z tisícok výrobkov ponúkame iba tie, ktoré skutočne potrebujú. Šefkuchári Roman Paulus a Marcel Ihnačák každý týždeň ukazujú, ako zo sortimentu pripraviť chutné jedlá,“ vysvetľuje.
Paulus vs. Ihnačák je kampaň, ktorú Lidl neohraničuje z časového hľadiska. Má ísť o takzvaný beh na dlhú trať. „Naplnenie vízie, ktorú sme si stanovili, vyžaduje dlhhodobý časový rámec a duel bude určite prebiehať počas celého budúceho roka,“ potvrdil.
Celá kampaň vychádzala z reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre Lidl uskutočnila spoločnosť Stem/Mark v júli tohto roku na vzorke tisíc respondentov. Podľa výsledkov tri štvrtiny ľudí na Slovensku a v Českej republike varia doma aspoň trikrát za týždeň. Lidl sa rozhodol obohatiť ich kuchyne o nové recepty.
Najlepší print a outdoor
Koncept Paulus vs. Ihnačák odbornú i laickú porotu Kampane mesiaca zaujal vo viacerých kategóriách. Okrem kategórie „Najlepšia kampaň“ obsadil prvú priečku v kategóriách „Print“ a „Outdoor“.
Samotný reťazec potvrdil, že od spustenia projektu sa stretáva s pozitívnou spätnou väzbou. „Je zjavné, že kulinársky súboj, aký doteraz Slovensko ani Česko nepoznalo, ľudí zaujal a príjemne prekvapil,“ tvrdí hovorca reťazca.
lidl_paulus_vs_ihnacak_bilbord
„Ocenenie odborníkov a rovnako tak pozitívnu spätnú väzbu zo strany verejnosti vnímame ako dôkaz toho, že sme dokázali ponúknuť zaujímavý obsah a zároveň ho odprezentovať pútavou formou,“ dodáva.
Jeden z členov laickej poroty ankety Kampaň mesiaca označila kampaň Lidl za zaujímavú, ktorá prináša zákazníkom benefit ohľadom receptov a dobrých cien. Ďalší z porotcov hodnotí kampaň z mediálneho hľadiska ako efektívnu.