KAMPAŇ 9/13

Lidl: Doťahovanie Paulusa s Ihnačákom ľudí prekvapilo

Paulus vs. Ihnačák
Hodnotenie: 3,86 / 5 bodov

Zadávateľ: Lidl

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Rozumieme nepočujúcim
Hodnotenie: 3,67 / 5 bodov

Lidl: Doťahovanie Paulusa s Ihnačákom ľudí prekvapilo

telekom_nepocujuci_3_2

Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi

Viac o kampani Rozumieme nepočujúcim


3. miesto

E-deti
Hodnotenie: 3,35 / 5 bodov

Lidl: Doťahovanie Paulusa s Ihnačákom ľudí prekvapilo

orange_e-deti_3_2

Zadávateľ: Orange Slovensko

Agentúra: Wiktor Leo Burnett

Viac o kampani E-deti od Orange Slovensko

 

Pozrite si aj ďalšie práce, ktoré sa dostali na shortlist


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

OUTDOOR

Sprvu záhadná kampaň, pri ktorej ľudia nemali potuchy, o čo pôjde. Tipy boli rôzne, od uvedenia kuchárskej knihy či novej reality šou. Odhalenie bolo však prekvapivo iné, Paulus vs. Ihnačák má na svedomí spoločnosť Lidl. Kampaň, ktorá má Slovákov a Čechov naučiť variť chutne a zdravo z bežne dostupných surovín, zaujala aj porotcov v ankete Kampaň mesiaca september týždenníka TREND a servera Mediálne.sk.

Česko vs. Slovensko, Paulus vs. Ihnačák

Obchodný reťazec odštartoval svoju uvádzaciu kampaň masívne. Avizoval veľký kuchársky súboj dvoch špičkových kuchárov Marcela Ihnačáka a Romana Paulusa a nielen to. Drsný kuchársky „battle“ mal prebiehať medzi Slovenskom a Českou republikou a verejnosti sľuboval zmenu v kulinárstve oboch krajín. „Česko vs. Slovensko, kuchár proti kuchárovi. Tento súboj zmení kulinársky ráz oboch krajín, lebo keď skončia, nič nebude ako predtým,“ tvrdila kampaň.

K odhaleniu, že ide o kampaň reťazca Lidl prišlo až krátko pred spustením ďalšej fázy. V rámci imidžovej kampane spoločnosť k dvom známym kuchárom umiestnila svoje logo so sloganom „2 kuchári, 2 recepty, vždy skvelá cena“ a informovala o čo v celom súboji pôjde.

Aj napriek utajenému teasingu si pozornejší nadšenci Lidlu mohli všimnúť, že michelinský šéfkuchár a majster českej kuchyne sa v kampani reťazca neobjavil prvýkrát. Už počas leta bol R. Paulus tvárou letnej kampane Grill & Fun, ktorá súčasne prebiehala aj na českom trhu.

Lidl: Doťahovanie Paulusa s Ihnačákom ľudí prekvapilo

lidl_paulus_ihnacak Zdroj: Lidl

Cieľ dlhodobej kampane bol predstaviť každý týždeň vlastné recepty oboch kuchárov z vybranej suroviny z ponuky Lidlu. Reťazec v rámci kampane zlacnel aj hlavné ingrediencie potrebné na prípravu jedla v daný týždeň a pre lepšiu orientáciu „zviditeľňuje“ aj cenovky.

„Hlavným motívom projektu je inšpirovať ľudí, aby varili doma chutnejšie, zdravšie, jednoduchšie a za skvelé ceny. Chceme Slovákom a Čechom ukázať, ako môžu vymeniť rutinu domáceho varenia za zábavu. Varenie nemusí byť vôbec drahé a prípravu skvelých jedál zvládnu v pohodlí domova,“ hovorí PR a tlačový hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.

Ako ďalej dodal, v rámci imidžovej kampane reťazec komunikuje skutočnosť, že zákazníci môžu ušetriť aj svoj čas. „V našich predajniach ušetria až 15 minút času stráveného nakupovaním, lebo namiesto výberu z tisícok výrobkov ponúkame iba tie, ktoré skutočne potrebujú. Šefkuchári Roman Paulus a Marcel Ihnačák každý týždeň ukazujú, ako zo sortimentu pripraviť chutné jedlá,“ vysvetľuje.

Paulus vs. Ihnačák je kampaň, ktorú Lidl neohraničuje z časového hľadiska. Má ísť o takzvaný beh na dlhú trať. „Naplnenie vízie, ktorú sme si stanovili, vyžaduje dlhhodobý časový rámec a duel bude určite prebiehať počas celého budúceho roka,“ potvrdil.

Celá kampaň vychádzala z reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre Lidl uskutočnila spoločnosť Stem/Mark v júli tohto roku na vzorke tisíc respondentov. Podľa výsledkov tri štvrtiny ľudí na Slovensku a v Českej republike varia doma aspoň trikrát za týždeň. Lidl sa rozhodol obohatiť ich kuchyne o nové recepty.

Najlepší print a outdoor

Koncept Paulus vs. Ihnačák odbornú i laickú porotu Kampane mesiaca zaujal vo viacerých kategóriách. Okrem kategórie „Najlepšia kampaň“ obsadil prvú priečku v kategóriách „Print“ a „Outdoor“.

Samotný reťazec potvrdil, že od spustenia projektu sa stretáva s pozitívnou spätnou väzbou. „Je zjavné, že kulinársky súboj, aký doteraz Slovensko ani Česko nepoznalo, ľudí zaujal a príjemne prekvapil,“ tvrdí hovorca reťazca.

Lidl: Doťahovanie Paulusa s Ihnačákom ľudí prekvapilo

lidl_paulus_vs_ihnacak_bilbord

„Ocenenie odborníkov a rovnako tak pozitívnu spätnú väzbu zo strany verejnosti vnímame ako dôkaz toho, že sme dokázali ponúknuť zaujímavý obsah a zároveň ho odprezentovať pútavou formou,“ dodáva.

Jeden z členov laickej poroty ankety Kampaň mesiaca označila kampaň Lidl za zaujímavú, ktorá prináša zákazníkom benefit ohľadom receptov a dobrých cien. Ďalší z porotcov hodnotí kampaň z mediálneho hľadiska ako efektívnu.