Nielen Zlatý Bažant má toto leto kampaň na nealkoholické pivo, ale aj jeho konkurenti v segmente Schlossgold a Birell. "Odhaľte sviežu chuť nealkoholického piva" či "Triezva voľba nealko pivo" sú hlavné posolstvá ich prevažne outdoorových kampaní.

Leto praje komunikácii nealko piva. K Bažantu sa pridal aj Schlossgold a Birell

Zdroj: Pivovary Topvar

Pivovary Topvar, ku ktorým patrí značka Birell, podľa brand marketing executive Dušana Mateičku spustili kampaň, keďže v lete spotreba nealkoholického piva stúpa. "Cieľom kampane je zvýšiť znalost značky Birell a komunikovať benefit produktu – jeho chuť," hovorí. Tá sa má od ostatnej nealko konkurencie odlišovať, pretože Birell sa varí rovnako ako bežné pivo.

Po minuloročnej kampani na Birell, ktorá bola podľa Mateičku menšia a prebiehala na out-of-home nosičoch iba v Bratislave, teraz chceli pokryť celkovo väčšie mestá. Majú bilbordy, citylighty a bigboardy, ktorých počet nechcel uviesť.

Hlavným claimom outdoorovej kampane Birellu je "Odhaľte sviežu chuť nealkoholického piva". Vizuál vytvorili v pražskej agentúre Mark/BBDO, kampaň s týmto vizuálom prebieha podľa Mateičku len na území Slovenska. Viditeľná je v mesiacoch jún a júl, no už na jeseň avizujú ďalšiu out-of-home podporu.

Leto praje komunikácii nealko piva. K Bažantu sa pridal aj Schlossgold a Birell

Zdroj: Brau Union International GmbH & Co KG

Konkurenčný Schlossgold svoj claim "Triezva voľba nealko pivo" nenechal len v outdoore a s kampaňou išiel aj do rozhlasu – od 12. júla si objednal sponzoring dopravného servisu počas najsilnejších hodín na Rádiu Expres. "Z hľadiska cieľovej skupiny sú bilbordy ideálne médium na zasiahnutie našej cieľovej skupiny. V kombinácii s rádiom nám to prináša očakávaný efekt," hovorí brand manager spoločnosti Austrian Brands Doris Mader.

Outdoorová kampaň Schlossgoldu odštartovala v polovici júna a skončí sa v júli. Nie je prvou na Slovensku – počas vrcholu sezóny, ktorým sú pre segment nealkoholických nápojov podľa Mader máj až august, sa Schlossgold cez bilbordy propaguje niekoľko posledných rokov. Ten minulý mal promo v máji a zameral sa na šoférov. Pre tento rok hovorí Mader o kombinácií viacerých prvkov – či už rádia alebo začatia predaja špeciálnych šesťbalení v obchodoch a na čerpacích staniciach.

Cieľom kampane má byť predstavenie Schlossgoldu ako alternatívy, čo osvieži, no neprináša negatívny efekt spojený s alkoholom. "Cez kampaň komunikujeme skutočnosť, že keď pijete Schlossgold, môžete si vychutnávať skutočné potešenie z piva, no zároveň sa správate zodpovedne a môžete slobodne robiť, čo chcete." Rakúska jednotka medzi nealko pivami o sebe tvrdí, že výrazne propaguje "zodpovedné správanie sa".

Bilbordy navrhla rakúska agentúra Pichler & Gattringer v spolupráci so slovenským distribútorom Kon-Rad a vlastníkom značky. Ide o lokálnu, výlučne slovenskú kampaň.

Po niekoľkotýždňovej imidžovej kampani prišiel začiatkom júna s novým spotom Zlatý Bažant. Tentokrát propaguje nealkoholickú verziu piva. V novom spote nepriamo naráža na konkurentov zo segmentu kolových nápojov. Mladý muž rozmýšľa, ako by najlepšie zahnal smäd. Môže si dať „niečo fialové alebo tyrkysové. Alebo červené, zelené, žlté, pásikavé alebo niečo pestrofarebné, kvetované, bodkované. Alebo stále dokola niečo hnedé.“ Muž sa pri tom tvári dosť znudene. Poteší sa až vtedy, keď si otvorí nealkoholické pivo Zlatý Bažant. Viac informácií o kampani Zlatého Bažanta a televízny spot.