Kampaň s názvom Daruj zlaté prasiatko prebieha na samostatnej microsite, kde používateľov vítajú dve sovy, ktoré sa objavili aj v rámci tag-onu televízneho spotu. Zároveň ich „nahovárajú“, aby svojim známym vyrobili skutočnú alebo online pohľadnicu so Zlatým prasiatkom.
Zasielanie pohľadníc značka spája s takzvanou šťastnou chvíľkou, ktorá má nastať každú nepárnu hodinu, presne v 15. minúte a 15. sekunde. Používateľ, ktorý svoju pohľadnicu odošle v čo najkratšom čase po šťastnej chvíľke, sa stáva víťazom akcií Kofoly. Spoločnosť ohlásila vstup na burzu začiatkom novembra.
Predaj akcií ponúka Kofola aj na vianočnej microsite, ich kúpou majú spotrebitelia prekvapiť svojich blízkych. Cena jednej akcie sa pohybuje v rozpätí okolo 20 eur, nie je však pevne stanovená.
Podmienkou je založenie účtu u obchodníka s cennými papiermi, pričom ako príklad uvádza pobočky Fio banky. Objednať akcie Kofoly sa dajú vo vybraných pobočkách Slovenskej sporiteľne.
„Kofola chcela tento rok priniesť originálnu PF-ku, ktorá zasiahne ľudí nielen na internete, ale taktiež v skutočnom svete. A keďže všetky značky sa budú predbiehať v neosobných e-mailoch, SMSkách či statusoch, my sme sa chceli odlíšiť a preto sme oživili krásnu tradíciu posielania vianočných pohľadníc,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk copywriter z agentúry Zaraguza Jaroslav Vígh.
Ako ďalej dodáva, nasadenie Zlatého prasiatka do online prostredia bolo nevyhnutnosťou. „K prasiatku sme zároveň pridali sovičky, s ktorými Kofola pracuje už na etiketách vianočnej marcipánovej edície. Sovičky sú navyše veľmi vďačné zvieratá plné emócií, s ktorými nik nejako výraznejšie nekomunikoval v našich končínách,“ vysvetľuje.
Kofola aj tento rok v rámci Vianoc ponúka na predajných pultoch špeciálnu limitovanú edíciu svojho nápoja. Po vanilkovej alebo škoricovej uviedla na trh Kofolu marcipánovú. V obchodoch bude v ponuke len v období adventu a vianočných sviatkov. Viac informácií.
Kampaň pochádza z dielne reklamnej agentúry Zaraguza, ktorá online komunikáciu značky prebrala po agentúre Triad Advertising. Kampaň pobeží do 26. decembra tohto roku. Komunikuje dve cieľové skupiny - potenciálnych akcionárov a masu.
„v prípade akcionárov kampaň odštartovalo odhalenie sochy Zlatého prasiatka - ako symbol nielen Kofoly, ale aj šťastia a bohatstva, pred pražskou burzou. Zlaté prasiatko tu pritom vtipne paroduje známu sochu býka z Wall Street. Na event následne nadväzuje bannerová a printová inzercia na weboch a v periodikách s ekonomickým zameraním,“ uvádza agentúra.
Pre masu je primárne určená PF-ka so sovičkami a Zlatým prasiatkom, kde akcie Kofoly figurujú ako výhra a darček pre ľudí. Túto časť kampane Kofola podporila okrem 10-sekundového tag-onu cez YouTube preroll, GDN reklamu, brandingy na afinitných portáloch, či Facebook reklamou.