Pomocou nej chce zákazníkov presviedčať o kvalitách a výhodách výrobkov z jednotlivých regiónov Slovenska. Celé leto tak bude propagovať aj ich výrobcov.

„Kúpou slovenských výrobkov investujeme do našej ekonomiky“ znie slogan najnovšej kampane. Spotreba domácich výrobkov odľahčuje cesty, šetrí životné prostredie a pomáha znevýhodneným regiónom, tvrdí kampaň.

Súčasťou reklamy bude výrazné označenie slovenských potravín priamo v predajniach, novovytvorená špeciálna stránka www.billajeslovenska.sk, rôzne spotrebiteľské súťaže, rádiospoty a promo videá.

„Kupujte slovenské potraviny“ vyzýva počas leta Billa

„Slovenský pôvod výrobku je pre nás veľmi dôležitý. Stále viac zákazníkov, okrem zloženia potravín, študuje aj krajinu ich pôvodu a je prirodzené, že kúpou domácich výrobkov  všetci pomáhame slovenskej ekonomike,“ hovorí generálny riaditeľ Billa Slovensko Dariusz Bator.

Billa sa minulý rok snažila nájsť domácich výrobcov aj pre svoje ostatné značky Clever, Billa, Naše bio a Chefmenu. Ich podiel medziročne vzrástol skromne, o 5 percent. Zároveň našla desiatky lokálnych dodávateľov, ktorí síce nie sú pripravení dodávať pre celú jej sieť sto dvadsiatich dvoch obchodov, no regionálne konkurencieschopní sú. 

Súčasťou kampane "Billa je slovenská" je aj predstavenie troch slovenských dodávateľov reťazca formou krátkych dokumentárnych videospotov. Videá sú určené pre Youtube reklamu a online advertoriály.

Podľa výsledkov prieskumu agentúry GfK Slovakia realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska, ktoré zverejnili koncom júna sa medziročne znížil podiel domácich potravín na pultoch predajní o 0,6 percentuálneho bodu. Celkový podiel domácich potravín tento rok dosiahol 43 percent.

Marketing stavaný na domáce potraviny využíva už dlhodobo reťazec Coop Jednota. Z prieskumu vychádza, že v týchto predajniach spolu s CBA nájde slovenský zákazník aj najviac slovenských výrobkov. Naopak najnižší podiel je v Lidl. Podobnú kampaň ako Billa mal v minulosti už britský reťazec Tesco, ktorý tiež označuje slovenské výrobky zástavkami v pultoch.

Billa Slovensko patrí podľa tržieb do päťky najväčších maloobchodných reťazcov a patrí aj k najväčším slovenským zamestnávateľom. V roku 2013 dosiahli celkové tržby takmer 459 milióna eur a medziročne vzrástli o 4,4 percent.