Zastúpenie EK na Slovensku kampaňou reaguje na vôbec najnižšiu účasť Slovenska vo voľbách do Európskeho parlamentu – k volebným urnám ich máji 2014 pristúpilo 13 percent, čo bolo najmenej v EÚ.
Spot zachytáva nadrozmerný hríb, ktorý si hlavný hrdina nesie všade so sebou. Zo scén je zjavné, že držanie tejto huby nie je vôbec praktické a v práci otravuje prakticky všetkých naokolo.
Zábery sa nakrúcali v priestoroch budovy Slovenského rozhlasu. Apelovať majú na všetkých voličov, ktorí by niečo podobné v prenesenom význame prežívali, keby sa rozhodli neprísť voliť slovenských europoslancov.
Okrem hlavného spotu sa do aktivity zapája aj viacero slovenských influencerov, ktorým podľa vlastných slov záleží na čo najvyššej účasti Slovákov v blížiacich sa eurovoľbách.
Na svojich profiloch zverejňujú fotografie s „veľkou hubou“, čím chcú motivovať svoju sledovateľov a fanúšikov zúčastniť volieb do európskeho parlamentu, ktoré sa konajú v sobotu 25. mája.
„Sme radi, že sa nám napriek obmedzeným prostriedkom podarilo dať dokopy tím zanietených ľudí, ktorí sa na kampani podieľali. Viacero mien na čele so Zuzanou Kronerovou, Dorotou Nvotovou či Jurajom Kemkom pracovalo na spote bez nároku na honorár,“ približuje pozadie kampane Ladislav Miko zo Zastúpenia EK na Slovensku.
Vizitka kampane
- Kreatívny riaditeľ: Jakub Kuvik
- Copywriter: Pavol Pružinec, Matúš Kvas
- Art Director: Jakub Kuvik
- Account Director: Anna Dzurjaníková
- Account Manager: Ema Marišová
- Režisér: Daniel Laurinc
- Kamera: Martin Chlpík
- Produkcia: Laurinc Studio