Kraus už pije slovenskú minerálku, Budiš vystriedal Mattoni

Zdroj: youtube.com

V Show Jana Krausa hostia dlhodobo pili minerálku Mattoni, herec Jan Kraus bol v minulosti aj tvárou značky, účinkoval vo viacerých spotoch výrobcu Karlovarské minerální vody.

Mattoni bola v Česku vôbec prvou značkou, ktorá využila umiestňovanie produktov v televíznych reláciách. V Show Jana Krausa sa typická zelená fľaša Mattoni objavovala na stole moderátora pravidelne. Pila sa aj v poslednom predprázdninovom vydaní formátu na konci júna.

Od 27. augusta, keď sa relácia začala okrem Primy vysielať aj na Joj, ju nahradil slovenský Budiš. Sklená fľaša minerálky je postavená na tradičnom mieste na okraji stola.

Hneď v prvej časti mal Jan Kraus pripravenú aj ďalšiu za gaučom, na ktorom spovedá hostí. Pitie vody bolo dokonca zakomponované do programu. Herečke Kláre Melíškovej moderátor ponúkol pôvodne víno, tá si však vypýtala vodu. „Vodu vám dám. Budiš,“ odvetil J. Kraus a nalial herečke z pripravenej fľaše. Vzápätí si vzal vlastný pohár s minerálkou.

Podľa senior brand manažéra Slovenských prameňov a žriedel Vladimíra Krescanka sa chce Budiš ako „najpredávanejšia minerálna voda na Slovensku prirodzene spájať s najlepšími“.

„Podnetom pre našu spoluprácu bolo osloviť divákov nielen na Slovensku, ale aj v Česku. Kombinácia oboch televíznych kanálov, teda TV Joj a Prima, je pre nás mimoriadne zaujímavá,“ uviedol pre Mediálne.sk.

Aktuálne dohodnutá spolupráca zaisťuje umiestnenie značky v 17 dieloch relácie plánovaných do konca roku 2014. Zmluva podľa V. Krescanka zahŕňa aj opčné podmienky na jej ďalšie predlžovanie.

Budiš už v minulosti produkty umiestňoval, nápoje značky sa objavili napríklad v relácii Zmenáreň, ktorú vysielala verejnoprávna televízia.

U západných susedov je umiestňovanie produktov ako forma propagácie v televízii legislatíve zakotvená od 1. júna 2010, na Slovensku už od polovice decembra 2009.

Odvtedy sa product placement využíva stále hojnejšie, pred zavedením pojmu do praxe hrozili televíziám za zobrazovanie značiek mimo reklamných brejkov pokuty v súvislosti s možnou nezákonnou skrytou reklamou, ktorú posudzuje Rada pre vysielanie a retransmisiu.

Umiestňovanie produktov ponúkajú na Slovensku všetci najväčší vysielatelia, formáty na to určené a cenníky televízie komunikujú so zadávateľmi osobitne. Ani podmienky Joj zverejnené na webe nešpecifikujú sumu, za ktorú možno umiestniť produkt v programu typu Show Jana Krausa.

Český zabávač účinkoval v minulosti vo viacerých spotoch Mattoni, vlani moderoval aj anketu Český slávik, ktorej generálnym partnerom bola značka. V minulosti Jan Kraus účinkoval aj v reklamách Českého Telecomu, je aj tvárou verejnej zbierky Nadačného fondu Emil, kde pôsobí ako člen správnej rady. Podobizeň herca využila v bilbordovej kampani aj Joj, ktorá prostredníctvom nej upozorňovala divákov na svoje hlavné jesenné ťaháky.