Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ktorej členmi je 15 najúspešnejších a najproduktívnejších reklamných agentúr pôsobiacich na slovenskom trhu, si zvolilo nové vedenie. Nové 5-členné prezídium, ktoré riadi činnosť združenia, sa skladá z troch doterajších členov: Alexandra Smika (applepie), Petra Kontru (Wiktor Leo Burnett) a Kamila Charváta (MUW Saatchi & Saatchi), a dvoch nových členov, Alexandry Martinákovej (Made by Vaculík) a Petra Šurína (Elite / Monday Lovers).

Voľby na funkčné obdobie 2024 až 2026 prebehli v novembri. V zmysle stanov volí členov prezídia valné zhromaždenie, ktoré je tvorené zo všetkých členov KRAS. Novozvolené prezídium si následne spomedzi seba volí prezidenta KRAS. Po úspešnom volebnom procese bol zvolený za nového prezidenta KRAS-u Peter Šurín, ktorý prináša so sebou nové ambície a čerstvú energiu pre ďalší rozvoj klubu.

„V mene staronového prezídia by som rád vyjadril vďaku členským agentúram za prejavenú dôveru vo víziu, ktorú sme predostreli. Osobitne ďakujem za dôveru, ktorá mi umožňuje venovať sa agende prezidenta KRAS-u počas nasledujúcich dvoch rokov. Spoločne sme sa zhodli na jasnom pláne, ktorý stavia na spolupráci na trhu, zdokonaľovaní existujúcich projektov a vytváraní priestoru pre nové iniciatívy. Už v tomto roku nás čakajú výzvy, ktoré – keď ich zvládneme – posunú celú našu brandžu vpred. O konkrétnych krokoch sa však budeme rozprávať postupne. Držme si palce,“ hovorí Peter Šurín, nový prezident KRAS.

Peter Šurín preberá vedenie po Alexandrovi Smikovi, ktorý na poste prezidenta pôsobil v rokoch 2022 až 2024. „Pozícia prezidenta je náročná a vyžaduje si množstvo času. Preto som rád, že odovzdávam štafetový kolík Petrovi. Svoje miesto však stále vnímam pri Zlatom klinci a súťaži Young Lions a držať ich na vysokej úrovni ma motivovalo ostať súčasťou prezídia,“ dodáva Smik.

Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) je výberová organizácia, ktorej členmi je 15 najúspešnejších a najproduktívnejších reklamných agentúr pôsobiacich na slovenskom trhu. Hlavným poslaním je zvyšovať úroveň slovenskej reklamy a marketingovej komunikácie tak, aby bola, ako jeho neoddeliteľná súčasť neustálym prínosom pre trhové hospodárstvo. KRAS je od roku 1993 je členom EACA – Európskej asociácie komunikačných agentúr, sídliacej v Bruseli. Na Slovensku organizuje licencovanú súťaž EFFIE a je spoluorganizátorom kreatívnych súťaží Zlatý klinec a Young Lions Slovakia. V spolupráci s audítorskou spoločnosťou BDO zostavuje branžové rebríčky ekonomickej výkonnosti TOP KRAS a TOP ADVERTISING AGENCIES SLOVAKIA. Je autorom iniciatívy Férový tender, ktorá si dáva za cieľ pomáhať efektívne tendrovať zadávateľom a agentúram kreatívnej brandže.