Potravinársky koncern Kraft Foods chce zamiešať kartami v segmente, v ktorom slabne jeho pozícia. V priebehu tohto roka predstaví vlastnú značku žuvačiek.
Kraft dosiaľ o tomto pláne mlčal. Prvú informáciu poskytol minulý týždeň, keď výkonný vice-prezident pre severnú Ameriku Tony Vernon na jednej konferencii uviedol, že „v kategórii žuvačiek chystáme obrovský launch, o ktorom zatiaľ nemôžem rozprávať“.
Podľa servera AdAge.com na štartovacej kreatíve pracuje nezávislá agentúra Droga5. Agentúra ani Kraft Foods nechceli poskytnúť akékoľvek detaily o charakteristikách nového produktu či cieľovej skupine.
Podľa AdAge rast v tomto segmente presadzuje CEO Krafu Irene Rosenfeld najmä preto, že v kategórii žuvačiek a cukroviniek biznis v minulom roku v Európe a Severnej Amerike klesal. Nový žuvačkový produkt má byť zameraný na „inováciu a potrebu zasiahnuť nižšiu cenovú hladinu“.
Medzi hlavné žuvačkové značky Kraft Foods patrí Trident a Stride. S cieľom reagovať na cenovo citlivých zákazníkov Kraft vlani v Spojených štátoch podľa servera CSPnet.com zaviedol menšie päťkusové balíčky oboch značiek za 50 amerických centov. V Spojených štátoch tiež predstavil novú komunikáciu na mladých zameranej značky Stride s označením 2.0.
Najväčším konkurentom a lídrom na trhu so žuvačkami je koncern Wrigley patriaci k skupine Mars. V posledných rokoch expandovala v segmente aj spoločnosť Perfetti Van Melle, ktorej patrí značka Mentos.