Tesco má v pláne zmeniť automatické platenie na self servis s ručným zariadením, pomocou ktorého si zákazník skenuje výrobky sám počas nákupu. Píše o tom www.marketingmagazine.co.uk.
Skúšobnú verziu prvýkrát uviedli na šesť mesiacov v Romforde. Do ďalších prevádzok ich Tesco plánuje zaviesť do budúceho roka.
Tesco tvrdí, že skener je výborný pre zákazníkov, pretože si môžu svoj tovar snímať počas nakupovania a zároveň priebežne sledovať hodnotu nákupu. Ovocie a zeleninu si môžu odvážiť na rôznych miestach v obchode. Za nákup môžu zaplatiť na určených miestach - odovzdaním skenovacieho zariadenia.
Momentálne túto službu využíva približne 10 miliónov zákazníkov týždenne a predajcom vo veľkej miere zlepšuje servis.
Vo Veľkej Británii už niekoľko rokov predtým ponúkala podobnú službu sieť supermarketov Waitrose pod názvom Quick Check, ale Tesco ako najväčší britský supermarket môže spraviť z tejto technológie službu využívanú masami ľudí.
Na Slovensku Tesco prišlo v snahe skracovať čas pri pokladni s s prísľubom pre zákazníkov, ktorý má garantovať čo najrýchlejší servis. Verejný prísľub „U nás v rade nečakáte!“ hovorí, že v rade pri pokladni by mali čakať len dvaja zákazníci. Ak príde tretí, obchod urobí údajne všetko preto, aby sa otvorila ďalšia pokladňa. „Prísľub samozrejme neplatí, ak sú už všetky pokladne v obchode otvorené,“ uviedla v tlačovom vyhlásení Natália Šebíková, manažérka služieb zákazníkom Tesco Stores SR.