Penožrúti sú kreslení a milujú penu na Kofole. Na 150 kreslených postavičkách je postavená nová kampaň Kofoly. Spotrebitelia ich majú pochytať pomocou mobilnej aplikácie, čo pripomína zbieranie Pokémonov, ktoré frčalo najmä predmiulé leto.
V prípade Kofoly je potrebné stiahnuť si aplikáciu, naskenovať logo na krígli od Kofoly, z ktorého potom vyletí jedna z postavičiek. Appka pracuje na báze augmentovanej reality.
Penožrútov budú môcť používatelia stretávať vo viac ako 13-tisíc prevádzkach na Slovensku a v Českej republike. Sú rozdelené do niekoľkých úrovní a niektoré sú viazané aj na určitú oblasť. Napríklad v okolí rieky Vltavy ľudia chytia Pěndřicha Smetanu.
Samotná kampaň obsahuje aj ďalšie aktivity vrátane súťaže o lístky na letné festivaly. Ak používatelia chytia Piešťanské Penisko, môžu získať vstup na hudobný festival Grape. Penera of Ostrava zase prináša lístky na český Colours of Ostrava.
Kofola chce touto aktivitou posilniť vnímanie značky a poukázať na jedinečnosť svojho čapovaného variantu.
„Naším cieľom bolo vytvoriť unikátny zážitok s čapovanou Kofolou priamo v mieste jej konzumácie, to znamená v čo najväčšom množstve gastro prevádzok na Slovensku a v Čechách, a to priamo s ikonickým Kofola krígľom a pre Kofolu typickou penou. Verím tomu, že chytanie Penožrútov bude bláznivá zábava na celé toto leto,“ povedala marketingová manažérka kolovej kategórie Lucia Tarbajovská.
Kreatívnu kampaň mala na starosti agentúra WMC | Grey, pod ktorej taktovkou vznikli všetky propagačné materiály pre prevádzky, online spoty aj samotná aplikácia.
„Snažili sme sa nájsť čo najunikátnejšie riešenie, ktoré bude mať veľký ohlas u cieľovej skupiny a zároveň sa naplnia biznisové očakávania klienta,“ zhrnul filozofiu siete Grey (Famously Effective) kreatívny riaditeľ David Suda.
Kampaň odštartovala na začiatku júna a potrvá do konca letných prázdnin.