Spoločnosť Kofola upravila chuť bezcukrovej verzie svojho rovnomenného ťažiskového nápoja. V rámci novej receptúry ako sladidlo využila extrakt z rastliny stévia, ktorú výrobcovia nápojov či iných nízkokalorických výrobkov chcú využívať ako alternatívu či doplnok k umelým sladidlám.
Doterajšia verzia Kofoly Bez cukru sa chuťovo výrazne líšila od tradičnej Kofoly Original. Po zmene receptúry spoločnosť sľubuje lepšiu chuť, ktorá sa viac približuje klasickej Kofole.
Kofola v rámci receptúry zmenila sladidlo. Začala využívať extrakt z rastliny stévia sladká, ktorá pochádza z Južnej Ameriky. Podľa tlačovej správy je takmer bez kalórií, nezvyšuje hladinu cukru v krvi a je 300-krát sladšia ako klasický cukor. Súčasťou nápoja bude okrem stévie aj kombinácia ďalších sladidiel, ktoré u lightových nápojov zaručujú stabilitu a chuťové vlastnosti nápoja.
„Stévia bola schválená na Slovensku v novembri minulého roku, preto uvedenie výrobku pre sezónou 2012 je podľa nás ideálnym obdobím na launch. Je to veľmi zaujímavé sladidlo z prírodných zdrojov a hneď ako to bolo možné, použili sme ho na vylepšenie existujúceho produktu,“ uviedla pre Mediálne.sk brand manažérka pre značku Kofola Egle Wehle.
Kofola Bez cukru má byť prvý kolový nápoj s obsahom stévie na Slovensku. Jej využitie a "novú chuť" spoločnosť výrazne propaguje aj na fľašiach nápoja. Do maloobchodných sietí sa v dvojlitrovom formáte dostala od polovice februára a od apríla pribudne aj pollitrová verzia.
Ako dodala brand manažérka Kofoly, spoločnosť veľkú kampaň pre vynovený produkt neplánuje. „Kofolu Bez cukru obohatenú o stéviu podporíme prostredníctvom POSM a PR aktivít,“ uzavrela.
Vlajková loď spoločnosti Kofola tiež má novú brand manažérku Egle Wehle, ktorá vo funkcii nahradila Tibora Ďuranu. Ten pôsobil ako brand manažér značky Kofola od novembra 2009.