Spoločnosť Kofola upravila chuť bezcukrovej verzie svojho rovnomenného ťažiskového nápoja. V rámci novej receptúry ako sladidlo využila extrakt z rastliny stévia, ktorú výrobcovia nápojov či iných nízkokalorických výrobkov chcú využívať ako alternatívu či doplnok k umelým sladidlám.

Kofola má ako prvá light verziu so stéviou. Má chutiť lepšie (aktualizácia)

Doterajšia verzia Kofoly Bez cukru sa chuťovo výrazne líšila od tradičnej Kofoly Original. Po zmene receptúry spoločnosť sľubuje lepšiu chuť, ktorá sa viac približuje klasickej Kofole.

Kofola v rámci receptúry zmenila sladidlo. Začala využívať extrakt z rastliny stévia sladká, ktorá pochádza z Južnej Ameriky. Podľa tlačovej správy je takmer bez kalórií, nezvyšuje hladinu cukru v krvi a je 300-krát sladšia ako klasický cukor. Súčasťou nápoja bude okrem stévie aj kombinácia ďalších sladidiel, ktoré u lightových nápojov zaručujú stabilitu a chuťové vlastnosti nápoja.

„Stévia bola schválená na Slovensku v novembri minulého roku, preto uvedenie výrobku pre sezónou 2012 je podľa nás ideálnym obdobím na launch. Je to veľmi zaujímavé sladidlo z prírodných zdrojov a hneď ako to bolo možné, použili sme ho na vylepšenie existujúceho produktu,“ uviedla pre Mediálne.sk brand manažérka pre značku Kofola Egle Wehle.

Kofola Bez cukru má byť prvý kolový nápoj s obsahom stévie na Slovensku. Jej využitie a "novú chuť" spoločnosť výrazne propaguje aj na fľašiach nápoja. Do maloobchodných sietí sa v dvojlitrovom formáte dostala od polovice februára a od apríla pribudne aj pollitrová verzia.

Ako dodala brand manažérka Kofoly, spoločnosť veľkú kampaň pre vynovený produkt neplánuje. „Kofolu Bez cukru obohatenú o stéviu podporíme prostredníctvom POSM a PR aktivít,“ uzavrela.  

Vlajková loď spoločnosti Kofola tiež má novú brand manažérku Egle Wehle, ktorá vo funkcii nahradila Tibora Ďuranu. Ten pôsobil ako brand manažér značky Kofola od novembra 2009.