Penožrútov predstavila Kofola vlani v júni, aktuálne predstavila aplikáciu Penožrúti 2. Tá spočíva opäť v chytaní kreslených postavičiek prostredníctvom rozšírenej reality.

Zákazníci budú môcť kreslených Penžrútov nájsť v 16-tisíc prevádzkach na Slovensku a v Česku. Pre aktiváciu funkcií a vylepšení v aplikácii je potrebné načítanie loga z krígľa čapovanej Kofoly.

„Nenásytní Penožrúti vlani prekonali naše vysoké očakávania. Preto sme sa rozhodli ich tento rok vypustiť opäť medzi zákazníkov,“ vysvetľuje Lucia Tarbajovská, marketingová manažérka Kofoly.

Aj na pokračovaní vlaňajšej kampane značky spolupracuje s agentúrou WMC / Grey. „Primárnym cieľom letnej kampane je doručiť spotrebiteľom unikátny zážitok so značkou Kofola. Náš ikonický krígeľ sa vďaka rozšírenej realite stáva vstupnou bránou do bohatého sveta zábavy,“ hovorí L. Tarbajovská.

Zákazníci môžu tentoraz chytať 126 postavičiek, ktoré sa budú tento rok vyskytovať v 21 rôznych svetoch ako Penologická záhrada či Letná penáreň. Tieto svety fungujú ako odomykateľné herné levely.

Hráči môžu tiež získavať odmeny vo forme špeciálnych „peniažkov“, ktoré potom môžu investovať v penobchode a nakúpiť si penolovecký arzenál či kúzelné elixíry. Tie potom penolovcom pomáhajú lapať Penožrútov rýchlejšie a efektívnejšie.

Za Penožrútov získala Kofola niekoľko kreatívnych ocenení vrátane zlatej Effie, teda súťaže vyhodnocujúcej efektívne kampane. „Urobiť pokračovanie niečoho tak úspešného nie je nikdy úplne jednoduché, my ale veríme, že v prípade Penožrútov sa to podarilo,“ hovorí Jan Plajner, client service director agentúry WMC / Grey.

Kľúčovým nástrojom pre chytanie Penožrútov je rozšírená realita (augmented reality). Kampaň bude podporená tromi 15-sekundovými TV spotmi, doplnkovými príbehmi v online, ako aj POS materiálmi umiestnenými na trhu.

V rámci kampane bude tiež prebiehať množstvo súťaží o lístky na hudobné festivaly. Tohtoročnou novinkou je aj chytanie Penožrútov „v teréne“, a to v areáli niekoľkých českých a slovenských zoologických záhrad.