KAMPAŇ 5/15

Kofola je Fofola. Môže za to šušlavý pes, ktorý zburcoval Kampaň mesiaca

Hodnotenie: 4,18 / 5 bodov
Zadávateľ: Kofola
Agentúra: Zaraguza Digital

Viac o kampani 


2. miesto

Slovenská mliečna rodina

Kofola je Fofola. Môže za to šušlavý pes, ktorý zburcoval Kampaň mesiaca

Hodnotenie: 3,06 / 5 bodov

Zadávateľ: Mliečny fond
Agentúra:Jandl

Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Kampaň 5/2015
MLIEČNY FOND KOFOLA
NÁPAD 3.10 4.45
PRÍNOS 3.02 3.91
SPOLU 3.01 4.18

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

OUTDOOR

TV SPOT

RÁDIO

Kofola je Fofola

Nová kampaň od úplne novej agentúry priniesla Kofole veľký úspech. Nálepku „najlepšia“ je nedala len odborná a laická porota Kampane mesiaca, ale aj samotná Kofola ju označuje za jednu z najlepších a najúspešnejších za posledných 15 rokov.

Kampaň, ktorá zabávala celé Slovensko nahradilo minuločnú komunikáciu nazývanú „Polliter neriešenia“ z dielne Triad Advertising. Novú komunikáciu si na mušku vzala tento rok nová agentúra Zaraguza Digital.

Videá na internete, z ktorých pozostávala časť kampane mali za prvé tri týždne trvania kampane viac ako 13 miliónov videní. Viac ako 90 percent bolo organických vďaka zdieľaniam surferov. Výnimočnosť kampane pripisujú jej tvorcovia najmä tomu, že je veľmi produktová, hlavný slogan kampane je zároveň „call-to-action“ a aj pri tom všetkom ľudí dokázala baviť vďaka unikátnemu charakteru.

Hlavným hrdinom celej kampane je známy internetový fenomén pes Tuna, ktorý šušle. Kampaň promuje novú príchuť Kofola marhuľová, ktorú značka uviedla na trh úvodom jari. „Rátali sme s tým, že psík s menom Tuna je pre mnohých neznámy, ale nechceli sme len urobiť nejakého psíka, ale dohodli sme sa priamo s majiteľkou na spolupráci. Vďaka tomu sme vedeli, že ho budú na úvod zdieľať jeho fanúšikovia a najmä získame príbeh pre médiá, ktoré mohli priniesť články o tom, že psík skutočne existuje,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk group creative director Michal Pastier.

Ako ďalej dodáva, premenovanie Kofoly na Fofolu spotrebiteľov nadchlo. Mínusom kampane bolo paradoxne to, že je to len kampaň. „Bolo by skvelé mať šancu rozpracovať ju ako koncept na dlhšiu komunikáciu,“ dodáva. Ďalšou nevýhodou bolo podľa jeho slov aj to, že na našom trhu nefungoval Tuna ako celebrita a médium zároveň. „Jeho Facebook a YouTube sme nemohli využiť napríklad ako pri Rytmusovi alebo Evelyn, preto sme museli spraviť atraktívnejší obsah. Našťastie sa to podarilo.“

Kampaň pozostáva z viacerých televíznych spotov, v ktorých sa pes nevie zmestiť do kože. V múzeu zrúti exponát, doma rozhryzie vankúš, či zje pizzu. Tvári sa pri tom, ako keby sa nič nestalo a situáciu sa snaží zahovoriť ponúknutím Kofoly. Teda Fofoly, keďže so svojím predkusom nevie dobre toto slovo povedať.

Kampaň prebiehala okrem televízie aj v outdoore, na miestach predaja a prostredníctvom kino spotov. „To, že sa podarilo ovládnuť všetky tieto médiá (pozn. ľudia si fotili bilbordy a zdieľali ich na internete alebo masovo opakovali pózy zo situácií na citylightoch) je nájmä zásluhou chytľavého charakteru a wordingu kampane,“ vysvetľuje. To, čo sa nezmestilo do televízie, značka nasadila do online prostredia, kde mohli diváci sledovať ďalšie príbehy malého domáceho miláčika.

„Ak niečo funguje online, bude to skvelo fungovať v televízii, opačne je to skôr náhoda. Preto sme sa televízne spot snažili urobiť tak, aby neboli len reklamou, ktorá si kúpila mediálny priestor, ale reklamnou, ktorá ho zdieľaním dokáže práve získavať. Pre online sme pripravili extra obsah, ktorý sa do televízie nedostal, čím sme mohli ďalej prekvapovať aj tých, ktorí TV spoty už veľakrát videli,“ dodáva.

Okrem hlavnej kategórie Kampaň zvíťazila Kofola v kategóriách TV spot a Online.

Vizitka tvorcov

creative director Igor Majkút zo Zaraguza Digital

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

K reklame som sa dostal úplne klasickou cestou. Cez interiérový a grafický design, cez malé a postupne väčšie agentúry až na moje momentálne pôsobisko, ktorým je Zaraguza. Začínal som v malom štúdiu ako grafický designer. Vytvárať niečo kreatívne som vždy chcel. Na druhej strane ma tiež fascinuje remeselná zručnosť. Tieto dve veci sú v reklame nepostrádatelné. Baví ma to doteraz, takže asi áno, bol to môj “dream job”.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Všade, kde sa dá. Keďže som pomerne jednoduchý človek, tak z prostredia v ktorom sa pohybujem. Nedá sa to bližšie ani špecifikovať. Raz vám niečo napadne ráno na záchode, inokedy na chalupe, v aute pri deťoch alebo na pive. Sú obdobia kedy to funguje skvele, ale sú obdobia, kedy to ide pomaly alebo vôbec.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Quatro retro, kampane pre Tatrabanku, Vineu a momentálne Fofolu.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Často sa zabudnem a zistím, že som v robote aj keď nie som v robote a mal by som sa venovať iným činnostiam. Ale učím túto skutočnosť eliminovať. Druhá vec je tendecia hneď všetko čo sa týka reklamy hodnotiť a analyzovať.

Čo robíte, keď nepracujete?

Veľa takých situácií nenastáva, ale ak už, snažím sa ten čas nepremrhať. Vtedy siaham po literatúre, sledujem (digitálne) dianie vo svete, chodím na koncerty a stretávam zaujímavých ľudíSnažím sa čas tráviť s rodinou a priateľmi, s ktorými si mám čo povedať. A snažím sa veľa spať, ale to sa mi nedarí.