Aktualizácia: Riaditeľ PR agentúry Dynamic Relations 2000 Karol Wolf pre Mediálne.sk uviedol, že výrobca Šofocoly, spoločnosť Zlatá studňa, s.r.o., Široké nie je subjektom, ktorý finančne podporil tento projekt. Naďalej však nechce zverejniť, kto za akciou stojí.
V slepom teste sa hodnotili len dva kofolové nápoje, ktoré sú na slovenskom trhu bežne dostupné. Na presnú kvalifikáciu kofolových nápojov použila agentúra Odbornú normu Ministerstva poľnohospodárstva a výživy Československej republiky ešte z roku 1974. „Existujú „colové“ (zahraničné) a „kofolové“ nápoje, ktoré boli vyrábané v bývalom Československu na základe Československej štátnej normy č. ON 56 7879. My sme testovali dva kofolové nápoje a podľa našich vedomostí už v tejto chvíli žiadny iný kofolový nápoj na Slovensku nie je vyrábaný. Nakoľko Šofocola dosahuje na trhu kofolových nápojov necelých 5 percent, je zrejmé, že Kofola je dominantná,“ vysvetlil Wolf tvrdenie z tlačovej správy, že Kofola stratila "veľký kus svojej dominancie".
Na otázky o ďalších aktivitách, ktoré budú nasledovať, Wolf v tejto chvíli ešte nechcel odpovedať.
„To, že chuť Kofoly preferuje 52 % zákazníkov, nás potešilo, pretože zodpovedá presne rovnakému počtu ľudí, pre ktorých je Kofola najobľúbenejšou značkou kolového nápoja na trhu (pozn.: podľa prieskumu Median SK), nie na kofolovom trhu, ako nesprávne uvádza organizátor testu," reagovala na výsledok testu PR manažérka Kofoly Hana Nováková.
Ako dodala, "obľúbenosť Kofoly ako značky má aj po 50 rokoch na trhu stále rastúci trend a i napriek rôznym aktivitám konkurencie má na maloobchodnom trhu kolových nápojov stabilný podiel 27 %".
Pôvodná správa vydaná 24. októbra 2011
Za Kofbojom bola zrejme Šofocola
„Najväčší slepý test“ na Slovensku, v ktorom spotrebitelia mohli porovnávať kolové nápoje, v pondelok zverejnil svoj výsledok. Do testu s názvom Kofboj sa zapojilo podľa agentúry Dynamic Relations 2000, ktorá akciu organizovala, vyše 11-tisíc ľudí.
Tí mohli v desiatich slovenských mestách testovať kolové nápoje. Na výber mali iba dva z nezvyčajného „kofolového“ segmentu: Kofolu od spoločnosti Kofola, a.s. a Šofocolu od výrobcu Zlatá Studňa s.r.o. Prvý z nich označilo za chutnejší 52 percent zúčastnených, druhý 37 percent. Rozhodnúť sa nevedelo 11 percent ľudí.
Tlačová správa agentúry Dynamic Relations prízvukuje výsledky Šofocoly oproti obchodne silnejšej pozícii Kofoly.
Podľa správy silnejšiu Kofolu, ktorá zvíťazila v teste „tesne“, označilo za chutnejšiu „iba“ 52 percent Slovákov. Kofola tak mala stratiť „veľký kus svojej dominancie“.
Naopak pri Šofocole je zdôrazňovaný jej menší podiel na obrate „kofolových“ nápojov (4,5 %) a jej oveľa slabšia pozícia na trhu a naopak vysoký výsledok v teste. „Výrazný rozdiel medzi výsledkami slepého testu a realitou trhu dokazuje, že pre spotrebiteľské správanie ľudí nie je najdôležitejšia chuť, ale značka a z nej plynúce návyky. Plus, samozrejme, šikovná a dobre cielená reklama,“ skonštatoval v PR správe organizátor testu Karol Wolf z agentúry Dynamic Relations.
Test prebiehal v desiatich mestách od 10. do 23. októbra. Podporovala ho aj kampaň v médiách. PR agentúra po spustení nezverejnila, kto za akciou stojí, uviedla iba, že má „aj podporu zo súkromného sektora“. Spoločnosť Kofola sa od aktivít dištancovala.
Mediálne.sk oslovilo agentúru Dynamic Relations 2000 aj Kofolu.