Aktualizácia: Generálny riaditeľ spoločnosti Slovenské pramene a žriedla (SPŽ) Andrej Hronský pre Mediálne.sk uviedol, že s nápadom uviesť limitovanú edíciu Šofocola pod značkou Kofboj, prišli po zverejnení výsledkov slepého spotrebiteľského testu a informácie o tom, ktoré nápoje boli testované.
Nová značka kolového nápoja Kofboj sa bude predávať predbežne v limitovanej edícii počas prvého kvartálu 2012 po celom Slovensku a postupne by sa mala objaviť v takmer všetkých obchodných sieťach. K dispozícii bude momentálne len v 2-litrovom balení, v gastro segmente táto značka zatiaľ zastúpená nebude.
„Momentálne je k dispozícii 2-litrové balenie nápoja Kofboj, ktoré je určené primárne pre sieťový predaj. Ďalšie modifikácie sa budú postupne dopĺňať podľa situácie na trhu a našich interných marketingových plánov,“ ukončil generálny riaditeľ.
Pôvodná správa vydaná 15. decembra 2011
PR akcia "najväčší slepý test" Kofboj, ktorý od polovice októbra zisťoval názory verejnosti na dva odlišné kolové nápoje, má pokračovanie. Slovenské pramene a žriedla (SPŽ) začali pod značkou Kofboj predávať limitovanú edíciu svojho nápoja Šofocola, ktorú prezentujú ako originálny 100-percentný slovenský výrobok. Šofocola bola jednou z dvojice testovaných produktov v rámci Kofboja. Druhým bola Kofola.
Karol Wolf, riaditeľ PR agentúry Dynamic Relations 2000, ktorá Kofboja organizovala, v čase trvania akcie tvrdil, že výrobca Šofocoly, spoločnosť Zlatá studňa (prepojený na SPŽ), nie je subjekt, ktorý finančne podporil tento projekt. Pôvodne nechcel zverejniť, kto za akciou stojí.
Podľa aktuálnej tlačovej správy PR agentúra predala značku Kofboj, ktorá jej pôvodne patrila, spoločnosti Zlatá Studňa. Na jej odkúpení sa mali dohodnúť v priebehu novembra po skončení slepého testu.
Podľa informácií, ktoré uvádza spoločnosť SPŽ v tlačovej správe, firme bol sympatický prístup, ktorý ľuďom ponúkol možnosť rozhodnúť sa pre nápoj výlučne podľa chuti, ako aj vizuál kampane.
Nová značka limitovanej edície je postavená na posolstve, že ľudia sa majú riadiť svojou chuťou a nie reklamnými trikmi. Značka Šofocola je na fľaši iba na zadnej strane etikety, tej ináč dominuje logo Kofboj.
Spotrebiteľského testu sa zúčastnilo celkovo 11 242 ľudí, z ktorých 52 percent označilo za chutnejší nápoj Kofolu, 37-percentám chutila viac Šofocola a 11 percent tieto nápoje nevedelo rozoznať.