Internetový obchod s hudbou, filmami a knihami Gorila.sk sa vo svojej komunikácii opäť zameral na literatúru. Oproti predošlej kampani, v ktorej na citylightoch a online banneroch tvrdil, že chce byť v predaji kníh jednotkou, súčasná kampaň má výrazné imidžové posolstvo - vizuály majú demonštrovať moc, ktorou knihy disponujú.

„Ide o jednorazovú kampaň, ktorá vybočuje z toho, čo Gorila štandardne komunikuje. Vzhľadom na jej silnú apelatívnu funkciu sa však ani zástupcovia Gorily nebáli krátkodobého vybočenia zo svojej komunikácie,“ uviedol pre Mediálne.sk kreatívny riaditeľ z agentúry Jandl Pavel Fuksa.

Kampaň pozostáva z troch vizuálov, na ktorých sú zobrazení traja rôzni muži s odlišnými knižnými titulmi. Na ľavej strane je vždy zobrazená osoba predtým, ako knihu prečítala, na druhej strane sa na mužovi prejavil vplyv po jej prečítaní – muž prestal nosiť tričko s Che Guevarom, ďalší začal rozdávať cukríky či zbavil sa nálože umiestnenej na tele.

Kníhkupectvo Gorila v novej kampani prízvukuje silu kníh

„Všetky vizuály ukazujú spôsob, akým jediná kniha môže zmeniť život čitateľa. V prvom prípade sa po prečítaní knihy Súostrovie Gulag muž vzdá svôjho komunistického presvedčenia, po prečítaní Lolity začne ponúkať cukríky či po prečítaní knihy o krásach sveta sa rozhodne žiť ďalej. Špecifikom, na ktoré sme hrdí, však je, že všetky tri vizuály fungujú oboma smermi,“ uvádza kreatívny riaditeľ.

Ako ďalej dodal, pri prípravách kampane sa agentúra sústredila najmä na to, aby správa na všetkých troch vizuáloch bola jasná. „Sme presvedčení, že sa nám to podarilo a nebojíme sa toho, že by bežní zákazníci Gorily kampaň nepochopili. Nasvedčuje tomu aj doterajšia spätná väzba,“ vysvetľuje.

Kampaň z dielne agentúry Jandl beží instore, na online banneroch a letákoch priloženým k zásielkám od 10. apríla. Rovnakú kampaň má aj česká pobočka kníhkupectva Arara.cz.

Kníhkupectvo Gorila v novej kampani prízvukuje silu kníh

Kníhkupectvo Gorila v novej kampani prízvukuje silu kníh

Vizitka kampane Sila kníh pre Gorila.sk od Jandl

Creative director: Pavel Fuksa

Art director: Lucia Čermáková

Copywriter: Samo Marec

Fotograf: Roman Skyba

Account director: Rastislav Kuttner